BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łubiarz Sabina (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, doktorantka)
Tytuł
Recenzja książki Alicji Jaskierni pt.Od telewizji masowej do Netfliksa : telewizja w Stanach Zjednoczonych w epoce cyfrowej, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2016
Źródło
Kwartalnik Kolegium Ekonomiczno-Społecznego Studia i Prace / Szkoła Główna Handlowa, 2017, nr 4, s. 195-199, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Media, Konkurencja, Internet, Recenzja
Media, Competition, Internet, Review
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Na naszym rynku wydawniczym pojawiła się praca, o której można śmiało powiedzieć, że z całą pewnością wypełnia lukę dotąd przez polskich badaczy niezagospodarowaną. Monografia Alicji Jaskierni jest taką właśnie propozycją. Specjalizująca się w problematyce systemów medialnych, standardów dziennikarskich i polityki medialnej profesor Uniwersytetu Warszawskiego doktor habilitowana Alicja Jaskiernia jest znawczynią amerykańskiego rynku medialnego i pracownikiem Katedry Systemów Medialnych na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej pracy Autorka nie tylko przedstawia sektor amerykańskiej telewizji (uwzględniając jego wielowymiarowość i zróżnicowanie), ale analizuje także dynamikę zmian na rynku medialnym. Bacznie przyglądając się wszystkim najważniejszym czynnikom wpływającym na zachodzące zmiany, niezwykle trafnie diagnozuje obecny etap przeobrażeń amerykańskiego sektora telewizyjnego i przedstawia dominujące tendencje rozwojowe na tym rynku.(fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Anderson Ch., The Long Tail. How Endless choice is Creating Unlimited Demand, Random House Business Books, London 2006.
  2. Croteau D., Hoynes W., The Business of Media. Corporate Media ikthe Public Interest, Pine Forge Press, Thousand Oaks-London-New Dehli 2006.
  3. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2017.
  4. Jaskiernia A., Od telewizji masowej do Netfliksa. Telewizja w Stanach Zjednoczonych w epoce cyfrowej, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, WDiNP UW, Warszawa 2016, s. 71-72.
  5. Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
  6. Kowalski T., Mediamorfoza - rzecz o przyszłości mediów i mediach przyszłości w aspekcie konwergencji, "Studia Medioznawcze" nr 1, 2001, s. 22-31.
  7. Pember D.R., Mass Media in America, Macmillan, New York 1992, s. 83.
  8. Sinclair J., Advertising, the Media and Globalisation. A World in Motion, Routledge, New York 2012.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2082-0976
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu