- Autor
- Sysło Małgorzata (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
- Tytuł
- Koszty jakości w cyklu życia produktu
Quality Costs in Product Life Cycle - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Finanse Bankowość Rachunkowość (2), 2005, nr 1059, s. 291-296, tab., bibliogr. 7 poz.
- Słowa kluczowe
- Cykl życia produktu, Koszty jakości
Product life cycle, Quality costs - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Jakość jest związana z osiąganymi przez przedsiębiorstwo przychodami ze sprzedaży, dlatego podejmowane są działania doskonalące ją. Wraz podjęciem takich działań pojawiają się koszty jakości, których pomiar, analiza i odpowiednie zarządzanie w poszczególnych etapach cyklu życia produktu umożliwia obniżenie kosztów działalności. Koszty jakości powstają w każdym etapie cyklu życia produktu, a kompleksowe zarządzanie nimi pozwala na osiągnięcie rentowności produktu wraz ze wzrostem jego jakości. (fragment tekstu)
Companies, which want to run their business on the global market, must make high quality products and optimize their costs. Quality costs, include prevention costs, appraisal costs, internal and external failure, are in each of phases of product life cycle. Prevention costs, which let reduce failure and appraisal costs in market phase, predominate in research and development phase. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Chabiera J. i in., Zarządzanie jakością, CIM, Warszawa 2000.
- Ciechan-Kujawa M., Koszty i zyski jakości w działalności przedsiębiorstw, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2001 nr 5.
- Nowak E., Zaawansowana rachunkowość zarządcza, PWE, Warszawa 2003.
- PN ISO 9004-3:1996, Zarządzanie jakością i elementy systemu jakości, PKN, Warszawa 1996.
- Sojak S., Termin koszty jakości w literaturze ekonomicznej, "Zeszyty Teoretyczne Rady Naukowe SKwP", tom V, Warszawa 1981.
- Urban W., Koszty jakości w oparciu o rachunek kosztów działań, "Problemy Jakości" 2001 nr 2.
- Zymonik Z., Kryterium ekonomiczne w ocenie stopnia integracji jakości i marketingu, "Społeczna, ekonomiczna i konsumencka ocena jakości", Kraków 1997.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1732-0704 - Język
- pol