- Autor
- Kes Zdzisław (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
- Tytuł
- Budżetowanie kosztów działań marketingowych
The Budgeting of Cost of Marketing Operations - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Finanse Bankowość Rachunkowość (3), 2005, nr 1062, s. 306-311, bibliogr. 5 poz.
- Słowa kluczowe
- Marketing, Koszty, Budżet
Marketing, Costs, Budget - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Działania marketingowe od dawna stanowią pole badań nauki o zarządzaniu przedsiębiorstwem. Pojawia się szereg opracowań, koncepcji związanych ze strategiami marketingowymi i instrumentami marketingu, omawiane są również warunki efektywnego funkcjonowania marketingu. Ponadto widoczne stają się funkcjonalne związki marketingu z różnymi systemami wspomagającymi zarządzanie. Controlling jako ponadfunkcyjny system wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem, obejmujący swoim zasięgiem wszelkie aspekty działalności przedsiębiorstwa, musiał wniknąć również w działania marketingowe. Dzięki temu marketing, kojarzony głównie ze stymulacją sprzedaży oraz udziału w rynku poprzez promocje i reklamy, otrzymał narzędzie planowania i oceny realizacji działań, zespolone z innymi narzędziami wykorzystywanymi przez controlling we wspomaganiu zarządzania przedsiębiorstwem. (fragment tekstu)
The article describes marketing controlling in an enterprise. It is presented using the example of instruments of marketing controlling such as cost budgeting. Composing of budgets of cost requires cost identification and classification of marketing operation. Budgets of cost of marketing operations take advantage of consistent distribution with concept mix-marketing. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Budżetowanie kosztów w przedsiębiorstwie, red. E. Nowak, ODTK. Gdańsk 2001.
- Dworecki Z., Marketing w firmie, "Przegląd Organizacji" 1992, nr 4.
- Kes Z., Kontrola budżetowa kosztów dystrybucji i obrotu energią elektryczną w spółkach dystrybucyjnych, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, 2002.
- Nowosielski S., Centra kosztów i centra zysku w przedsiębiorstwie. AE, Wrocław 2001.
- Podstawy controllingu, red. E. Nowak, AE Wrocław 1996.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1732-0704 - Język
- pol