BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Glinkowski Czesław (Akademia Ekonomiczna w Poznaniu), Nowak Dariusz (Akademia Ekonomiczna w Poznaniu)
Tytuł
Czynniki wpływające na efektywność gospodarowania małych przedsiębiorstw działających na rynku dóbr przemysłowych
Factors Influencing the Effectiveness of Management of Enterprises Operating on the Industrial Goods Market
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2005, nr 1061, s. 107-115, bibliogr. 3 poz.
Tytuł własny numeru
Praktyczne aspekty pomiaru efektywności
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Efektywność gospodarowania, Rynek dóbr przemysłowych
Small business, Business efficiency, Industrial goods market
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem niniejszego opracowania jest ukazanie - poprzez wyniki badań rynkowych - podstawowych obszarów zwiększających konkurencyjność przedsiębiorstw działających na rynku dóbr przemysłowych. Rynek ten, często niedoceniany, jest niezwykle atrakcyjnym polem działania dla wielu firm, które wykorzystując pojawiające się luki oraz niezagospodarowane obszary, osiągają szybki wzrost i rozwój. Małe, lokalne przedsiębiorstwa, funkcjonujące w ograniczonym obszarze, w sprzyjających warunkach mogą znaleźć dużego kooperanta, co stanie się podstawą ich rozwoju. Sprzyja temu również postawa dotychczasowych kooperantów, wywodzących się z przedsiębiorstw państwowych, które nie zawsze elastycznie działają w odpowiedzi na wymagania i życzenia klientów. (fragment tekstu)

In the paper there are presented factors which have an effect on the effectiveness of management of enterprises operating on the industrial goods market. These factors are divided into three groups: standard-factors, professional factors and partner factors. The suppliers achieving superior segments of the market, cooperating with more and more up-to-date enterprises are forced to take into account particular groups of factors. The deficiency in taking into account of these elements may contribute to the loss of the standing and the market. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Hass R.W., Industrial Marketing Management, PWS Kent Publishing Company, Boston Massachusetts, A. Division of Wadsworth, Inc. 1986.
  2. Prawo działalności gospodarczej - DzU 1999, nr 101, poz. 1178, rozdz. 6, art. 54 i 55.
  3. System zarządzania jakością. Podstawy i terminologia. Polska Norma PN EN ISO 9000. Polski Komitet Normalizacyjny, wrzesień 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu