BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Unold Jacek (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Strategic Management of Information Systems
Strategiczne zarządzanie systemem informacyjnym
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (7), 2004, nr 1051, s. 96-105, tab., bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia
Słowa kluczowe
System informacyjny, Zarządzanie systemem informacyjnym
Information system, Management of information system
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Technologia informatyczna (IT) i systemy informacyjne (IS) mogą być efektywnie wykorzystane w tworzeniu i implementacji skutecznej strategii organizacji. Najnowsze podejście zakłada wręcz, że IT/IS stają się zasadniczym czynnikiem wszelkich zmian strategicznych. Zjawisko to jest odzwierciedlane przez coraz częściej spotykaną konwergencję technologii, wizji i misji wielu firm. Podejściem uzupełniającym jest równoległe tworzenie dynamicznego środowiska wewnętrznego firmy, zmierzającego do kreowania organizacji opartej na wiedzy. Również to podejście byłoby niemożliwe do realizacji bez nowoczesnej technologii informatycznej. (abstrakt oryginalny)

Cutting-edge IS/IT (information system/information technology) strategies rarely happen by accident. IS managers have the responsibility for developing IS strategy and managing the day-to-day IS operations of the organization. There are a number of ways to go about developing IS strategic plans. The aim of this article is to explore some examples of IS strategic thinking to provide insights into the ways that IS can be maximised for organizational advantage. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bartol K., Martin D., Tein M., Matthews G. (1998), Management A Pacific Rim Focus, McGraw Hill, Sydney.
  2. Benson S., Standing C. (2002), Information Systems: A Business Approach, Wiley & Sons, Australia.
  3. Cranfield (2000), Releasing the Value of Knowledge - A Cranfield School of Management and Microsoft Survey of UK Industry, www.microsoft.com/uk/knowledge report.
  4. Porter M.E. (1985), Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, Free Press, New York.
  5. Senge P. (1990), The Fifth Discipline: The Art and Practice of the Learning Organization, Doubleday/Currency, New York.
  6. Sims D. (2000), What is CRM? CRMGuru.com.
  7. Standing C., Vasudavan V. (2000), The Travel Industry and Internet Commerce: Lessons from Australia, "Journal of Tourism and Recreation Research", 25 (3).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3858
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu