BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sobińska Małgorzata (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Aspekty organizacyjne outsourcingu usług informatycznych
The Organizational Aspects of Information Systems Outsourcing
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (7), 2004, nr 1051, s. 128-139, rys., tab., bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia
Słowa kluczowe
Outsourcing informatyczny, Techniki organizatorskie
Information technology outsourcing (ITO), Organisational techniques
Uwagi
summ.
Abstrakt
Outsourcing usług informatycznych może w dużym stopniu zmienić pozycję konkurencyjną organizacji. Jest to możliwe dzięki zmianom o charakterze ekonomicznym, a przede wszystkim organizacyjnym i społecznym. Szczególnie ten ostatni aspekt wymaga szczególnego podejścia uwzględniającego prawa i oczekiwania pracowników. Nieumiejętne zarządzanie zmianą jaką jest outsourcing, może być poważnym czynnikiem ograniczającym jego efektywność, a nawet uniemożliwiającym jego wykorzystanie. (fragment tekstu)

In the paper the attention was turned to personnel, hardware, software and data transfers in the information systems outsourcing implementation. It emphasizes especially personnel issues that may be most difficult to manage in the transition to outsourcing. This paper includes also the presentation of such organizational techniques as Gantt charts, PERT and CPM methods, which can be used for outsourcing planning and control. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Badania operacyjne w przykładach i zadaniach (2002), red. K. Kukuła, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  2. Buhler P. (2002), Zarządzanie, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  3. Jones W.O., Klepper R. (1998), Outsourcing Information Technology, Systems, and Services, Prentice Hall, Inc., New York.
  4. Kopczyński T. (2003), Outsourcing a potencjał pracowniczy przedsiębiorstwa, [w:] Instrumenty zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie, red. K. Zimniewicz, "Zeszyty Naukowe AE Poznań", nr 36, AE, Poznań.
  5. Krawczyk S. (2001, Metody ilościowe w planowaniu (działalności przedsiębiorstwa), Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  6. Louart P. (1995), Kierowanie personelem w przedsiębiorstwie, Poltext, Warszawa.
  7. Podstawy organizacji i zarządzania (2001), red. M. Romanowska, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
  8. Trocki M., Grucza B., Ogonek K. (2003), Zarządzanie projektami, Wydawnictwo PWE, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3858
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu