BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Unold Jacek (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Digital Technologies in the Transition of Business
Rola technologii cyfrowych w transformacji biznesu
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (7), 2004, nr 1051, s. 173-180, bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia
Słowa kluczowe
Technologie cyfrowe, Zarządzanie biznesem
Digital technologies, Business management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Jednym ze skutków rewolucji informacyjnej jest przekształcanie się tradycyjnie rozumianego rynku fizycznego (marketspace) w wirtualną przestrzeń rynkową (marketspace). Zjawisko to idzie w parze z rozwojem handlu elektronicznego, co z kolei jest przesłanką rozwoju gospodarki cyfrowej. Wpływ gospodarki cyfrowej na świat biznesu jest widoczny w trzech podstawowych aspektach: rozwój nowych form marketingu bezpośredniego, konieczność dokonania transformacji organizacji oraz niejednokrotnie określenie na nowo profilu jej działania. (abstrakt oryginalny)

The article analyzes the basic aspects of the Web economy, defining the notion of this important phenomenon and its basic advantages, describing the universal shift from a marketplace to the marketspace, referring to the nature of competition in this new environment, and the overall impact of the Webonomics on business. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bloch M., Segev A. (1996), Leveraging Electronic Commerce for Competitive Advantage: A Business Value Framework, EDI-IOS, Bled.
  2. Choi S.Y., Winston A.B. (2000), The Internet Economy: Technology and Practice, Austin: Smartecon.com.
  3. Cisco.com (2001), several press releases.
  4. Emerging Digital Economy, (2002), ecommerce.gov.
  5. Lederer A.L. et al. (1998), Using Web-based Information Systems to Enhance Competitiveness. Communications of the ACM, July.
  6. Porter M.E. (2001), Strategy and the Internet, Harvard Business Review, March.
  7. Rayport J.F., Sviokla J.J. (1994), Managing in the Marketspaces, "Harvard Business Review", November/December.
  8. Schwartz E.I. (1997), Webonomics, Broadway Books, New York.
  9. Turban E. King D., Lee J., Warkentin M., Chung H.M. (2002), Electronic Commerce: A Managerial Perspective, Prentice Hall.
  10. Unold J. (2001), Marketing Information Systems (in Polish), The Wrocław University of Economics Press, Wroclaw.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3858
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu