BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kozina Andrzej (Cracow University of Economics, Poland)
Tytuł
Negotiations within Firm-Idea
Negocjacje w Firmie-Idei
Źródło
Zarządzanie Publiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2017, nr 4 (42), s. 53-62, tab., bibliogr. 22 poz.
Public Governance
Słowa kluczowe
Negocjacje gospodarcze, Negocjacje, Organizacja przedsiębiorstwa
Economic negotiations, Negotiations, Enterprise organisation
Uwagi
streszcz., summ.
The publication was financed from the resources allocated to the Faculty of Public Economy and Administration, Cracow University of Economics, under the grant for the maintenance of the research potential.
Abstrakt
W Firmie-Idei jako specyficznym modelu organizacji i funkcjonowania instytucji wszelkiego rodzaju procesy, także negocjacyjne są realizowane w odmienny sposób niż w tradycyjnej firmie. Celem artykułu jest zatem scharakteryzowanie procesów negocjacyjnych realizowanych w Firmie-Idei. Dla realizacji tego celu wykorzystano analizę porównawcza literatury przedmiotu oraz oryginalne koncepcje autora. Wyodrębniono specyficzne cechy idea-negocjacji, opierając się na typowych, ogólnych interpretacjach pojęcia negocjacji. Opisano ich trzy zasadnicze wymiary, tj. wartości, relacje i współdziałanie. W efekcie uzyskano ich wszechstronny opis jako skutecznych narzędzi przydatnych do realizacji różnego typu procesów w Firmie-Idei. (abstrakt oryginalny)

In a Firm-Idea company, a specific institutional model of organisation and performance, and all kinds of processes, including negotiations, are conducted differently than in a traditional company. Therefore, the objective of the paper is to characterise negotiation processes pursued in Firm-Idea companies through a comparative analysis of the literature and the author's original ideas. Specific features of idea-negotiations are distinguished based on typical, general concepts of negotiations. Their three substantial dimensions are described, i.e. values, relations and cooperation. In effect, the paper offers a comprehensive description of negotiations viewed as an efficient tool useful in different types of processes in Firm-Idea companies. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Albrecht, K., Albrecht, S. (1993). Added Value Negotiating. The Breakthrough Method for Building Balanced Deals. Homewood: Business One, Irwin.
  2. Biga B. (2017). Firma-Idea. Nowe podejście do wartości w biznesie - wprowadzenie do debaty na ten temat. Zakopane: 45 Sympozjum GAP (unpublished presentation).
  3. Dąbrowski, P.J. (1991). Praktyczna teoria negocjacji. Warsaw: Sorbog.
  4. Ertel, D. (2005). Negocjacje jako źródło przewagi konkurencyjnej. In Negocjacje i rozwiązywanie konfliktów. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
  5. Fisher, R., Ury, W., Patton, B. (2000). Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się. Warsaw: Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne.
  6. Fowler, A. (2001). Jak skutecznie negocjować. Warsaw: Petit.
  7. Greenhalgh, L. (2001). Managing Strategic Relationships: The Key to Business Success. New York: The Free Press.
  8. Hausner, J,. Zmyślony, M. (2015). Firma-Idea. Nowe podejście do wartości w biznesie. Sopot: Agencja Artystyczna GAP.
  9. Kennedy, G. (1998). Negocjator. Warsaw: Studio EMKA.
  10. Kozina, A. (2012). Planowanie negocjacji w przedsiębiorstwie. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
  11. Lax, D.A., Sebenius, J.K. (1986). The Manager As Negotiator. Bargaining for Cooperation and Competitive Gain. New York: The Free Press.
  12. Lewicki, R.J., Saunders, D.M., Barry, B., Minton, J.W. (2005). Zasady negocjacji. Kompendium wiedzy dla trenerów i menedżerów. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
  13. Negocjacje. Harvard Business Essentials (2005). Konstancin-Jeziorna: MT Biznes Ltd.
  14. Nęcki, Z. (2000). Negocjacje w biznesie. Kraków: Antykwa.
  15. Nierenberg, G.I. (1994). Sztuka negocjacji jako metoda osiągania celu. Warsaw: Studio EMKA.
  16. Rubin, J., Brown, B. (1975). The Social Psychology of Bargaining and Negotiation. New York: Academic Press.
  17. Samuelson, W.F., Marks, S.G. (1998). Ekonomia menedżerska. Warsaw: Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne.
  18. Stanek, I. (2016), 8 sposobów tworzenia wartości w negocjacjach (także w sporze). Retrieved from: www.igorstanek.pl/2016/8-sposobow-tworzeniawartosci-w-negocjacjach-takze-w-sporze.
  19. Thomas, K.W. (1976). Conflict and Conflict Mana gement. In Handbook of Industrial and Organizational Psychology, M.D. Dunette (ed.), Chicago: Rand McNally.
  20. Thompson, L.L. (2001). The Mind and Heart of the Negotiator. Upper Saddle River: Prentice Hall. Walton, R.E., McKersie, R.B. (1965). A Behavioral Theory of Labor Negotiations: An Analysis of a Social.
  21. Interaction System. New York: McGraw-Hill Book Company.
  22. Zartman, W.I. (ed.) (1994). International Multilateral Negotiation. Approaches to the Management of Complexity. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-3529
Język
eng
URI / DOI
https://doi.org/10.15678/ZP.2017.42.4.04
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu