- Autor
- Grębowiec Mariusz (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
- Tytuł
- Zachowania nabywców na rynku produktów ekologicznych
Buyers' Behavior on the Market of Organic Products - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2018, T. 20, z. 2, s. 59-64, rys., tab., bibliogr. 3 poz.
- Słowa kluczowe
- Konsument, Zachowania konsumenta, Zachowania nabywcze, Narzędzia marketingu bezpośredniego, Wyniki badań, Strategia przedsiębiorstwa
Consumer, Consumer behaviour, Buying behaviour, Direct marketing tools, Research results, Corporation strategies - Uwagi
- Klasyfikacja JEL: D12, M30
streszcz., summ. - Abstrakt
- Głównym celem prowadzenia działalności gospodarczej jest utrzymywanie określonego poziomu zbytu na oferowane produkty lub usługi. Odnoszenie sukcesów w sprzedaży jest skutkiem lokalizowania nabywców docelowych produktów danej firmy i docierania do nich z ofertą. W opracowaniu przedstawiono wyniki badań, których głównym celem było określenie czynników, kształtujących zachowania konsumentów na rynku produktów ekologicznych. Badania przeprowadzono z wykorzystaniem kwestionariusza ankietowego za pomocą Internetu. W badaniu wzięło udział 205 respondentów dobranych w sposób celowy spośród mieszkańców aglomeracji warszawskiej, którzy byli nabywcami produktów ekologicznych. Przedstawiono również bariery, które utrudniają lub ograniczają zakup tych produktów przez konsumentów.(abstrakt oryginalny)
The main purpose of running a business is to maintain a certain level of sales for offered products or services. Succeeding in sales is the result of locating buyers of the company's target products and reaching them with the offer. This study presents the results of research, the main purpose of which was to identify the factors that shape consumer behavior on the market of organic products. The research was carried out using a questionnaire using the Internet. The survey was attended by 205 respondents selected in a targeted manner from the inhabitants of the Warsaw agglomeration who were the purchasers of ecological products. The largest barriers that prevent the purchase of these products by consumers are also presented(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- IMAS. 2017. Raport. Żywność ekologiczna w Polsce (Organic food in Poland). IMAS International, http:// www.imas.pl/blog/raport-zywnosc-ekologiczna-w-polsce-2017-juz-do-pobrania, access 10.03.2017.
- Koperska Natalia. 2010. Rynek i marketing ekologicznych produktów mlecznych w Polsce, a stopień zaspokojenia oczekiwań konsumenta (Market and marketing of organic dairy products in Poland, and the degree of satisfying consumer expectations). Lublin: Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie.
- Łuczka-Bakuła Władysława. 2007. Rynek żywności ekologicznej (Organic food market). Warszawa: PWE.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/105604/01.3001.0011.8116