BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jurczuk Elżbieta (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), Grontkowska Anna (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Ocena znajomości działań promocyjnych przedsiębiorstwa Tymbark
Assessment of Awareness of Tymbark's Promotional Activities
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2018, T. 20, z. 2, s. 78-83, tab., bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Konsument, Promocja, Marka, Badania ankietowe, Badanie przedsiębiorstw
Consumer, Promotion, Brand, Questionnaire survey, Enterprises study
Uwagi
Klasyfikacja JEL: M31
streszcz., summ.
Firma/Organizacja
Przedsiębiorstwo Tymbark
Abstrakt
Celem artykułu jest określenie znajomości działań promocyjnych przedsiębiorstwa Tymbark. Badania przeprowadzono z użyciem kwestionariusza na próbie 120 respondentów (30 metodą PAPI i 90 - CAWI). Z przeprowadzonych badań ankietowych wynika, że Tymbark jest znaną i w 100% rozpoznawalną marką na rynku, kreatywne zaś działania marketingowe, za które uznano innowacyjne opakowania produktów oraz nieszablonową promocję, z którymi konsumenci bezpośrednio się stykają, okazały się skuteczniejsze od tradycyjnych instrumentów marketingowych.(abstrakt oryginalny)

The aim of the study is to determine the awareness of Tymbark's promotional activities. The research was carried out using a questionnaire on a sample of 120 respondents (30 by PAPI and 90 CAWI ). The research shows that Tymbark is a well-known and recognizable brand on the Polish market. Creative marketing activities, such us innovative product packages and unconventional promotion were, more effective than traditional marketing.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Filar Dorota (red.). 2012. Współczesny marketing. Skuteczna komunikacja i promocja (Contemporary marketing. Effective communication and promotion). Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
  2. Jurczuk Elżbieta. 2017. Rola działań marketingowych w kształtowaniu pozycji rynkowej na przykładzie przedsiębiorstwa Tymbark (The role of marketing activities in shaping the market position on the example of Tymbark). Praca magisterska na Wydziale Nauk Ekonomicznych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie (Master's Thesis at the Faculty of Economic Sciences of the Warsaw University of Life Sciences).
  3. Sztucki Tadeusz. 1996. Marketing przedsiębiorcy i menedżera. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet.
  4. Taranko Teresa. 2016. Czynniki determinujące postawy konsumentów wobec marki (Factors Determining Consumers' Attitudes towards the Brand). Handel Wewnętrzny 3 (362): 341-352.
  5. http://nazwydlafirm.com/kapsel-od-tymbarku/, access: 10.06.2017.
  6. https://tymbark.com/o-firmie/historia/historia-tymbarku/, access: 03.06.2017.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/105604/01.3001.0011.8119
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu