- Autor
- Turek Paweł (Cracow University of Economics, Poland)
- Tytuł
- The Role of Brand in Quality Assessment on the Example of Sensory Evaluation of Coffee
Rola marki w ocenie jakości na przykładzie sensorycznych badań kawy - Źródło
- Towaroznawcze Problemy Jakości, 2018, nr 3, s. 48-56, rys., tab., bibliogr. 18 poz.
Polish Journal of Commodity Science - Słowa kluczowe
- Towaroznawstwo żywności, Jakość żywności, Badania towaroznawcze, Kawa, Wizerunek marki
Food commodities, Food quality, Commodity research, Coffee, Brand image - Uwagi
- summ., streszcz.
- Abstrakt
- W artykule zaprezentowano wyniki sensorycznych badań oceny jakości kaw rozpuszczalnych, które zostały zestawione z badaniami dotyczącymi preferencji wybranych marek kawy. Sprawdzono, czy wstępuje zgodność między wyobrażeniami o produkcie (postrzeganie marki) a oceną sensoryczną przeprowadzoną za pomocą testu ślepego. Wyniki badań wskazują, że nie ma dużej zgodności między samym wyobrażeniem o jakości produktu na podstawie marki a oceną sensoryczną. (abstrakt oryginalny)
The article presents the results of sensory evaluation of coffee and the results on consumer preferences of selected coffee brands with the aim to verify whether there is any correlation between the product perception (brand perception) and its sensory evaluation performed with the use of a blind test. The results indicate low correlation between the brand image and the sensory evaluation of the product. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Górska-Warsewicz H., Świątkowska M., Krajewski K. (2013) Marketing żywności. Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer Business, Warszawa.
- Rutkowski I. (2011) Strategie produktu. Koncepcje i metody zarządzania ofertą produktową, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Altkorn J. (1999) Strategia marki. PWE, Warszawa.
- Haffer M., Sudoła S., Szymczak J. (2000) Marketingowe testowanie produktu. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Mruk H., Rutkowski J.P. (1999) Strategia produktu. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Górska-Warsewicz H. (2008) Najcenniejsze z cennych. Przemysł Spożywczy, 62 (1), 40-42.
- Górska-Warsewicz H. (2007) Najcenniejsze polskie marki. Przemysł Spożywczy, 61 (2), 38-40.
- Urbanek G. (2002) Zarządzanie marką. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa.
- Patkowski P. (2010) Potencjał konkurencyjny marki. Jak zdobyć przewagę na rynku. POLTEX, Warszawa.
- Juszczyk M. (2011) Zastosowanie badań marketingowych do analizy konsumentów. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Wydawnictwo Uniwersytetu Szczeciń-skiego. Szczecin. 72 (660), 63-72.
- Zawadzka M.A. (2006) Dlaczego przywiązujemy się do marki? Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
- Bartkowicz J. (2015) Wybrane zachowania konsumentów na rynku kawy naturalnej. Handel Wewnętrzny 2 (355), 45-57.
- Raport - rynek kawy w Polsce (2013) Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych. Łódź. (dostęp 6 czerwiec 2017) http://research.inse.pl/images/pdf/rynek kawy% 20inse research.pdf.
- Dmowski P., Śmiechowska M., Platta A. (2010) Zachowanie trójmiejskich konsumentów na rynku kawy. Zarządzenie Produktem. Zeszyty Naukowe Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
- ISO 6658:2005 Sensory analysis. Methodology. General guidance.
- Jędryka T. (2001) Metody sensoryczne. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
- Stasiuk K., Maison D. (2015) Psychologia konsumenta. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Zawadzka M.N. (2006) Dlaczego przywiązujemy się do marki? Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1733-747X
- Język
- eng
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.19202/j.cs.2018.03.04