BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kaźmierczak Justyna (University of Szczecin, Poland), Łabuz Artur (University of Szczecin, Poland)
Tytuł
Multi-Level Marketing. Features and controversy
Źródło
Annals of Marketing Management & Economics, 2018, vol. 4, nr 1, s. 25-34, tab., bibliogr. 10
Słowa kluczowe
Marketing wielopoziomowy, Modele biznesowe, Marketing, Prowizja
Multilevel marketing, Business models, Marketing, Commission
Uwagi
JEL clasiffication: M00, M10, M31
summ.
Abstrakt
Multi-Level Marketing is a kind of novelty in the business reality. The greatest popularity gained in Western countries, where it functions as a kind of hybrid method in distribution of the goods with the design of the sales network. It is one of the most secure business models. In Poland the awareness of this type of activity is still small and remains a wide spectrum of scientific research. This situation has led to the creation of this article. The aim of the publication is to highlight the problems of Multi-Level Marketing, an indication of the essence of this phenomenon, and show how far is different than traditional marketing. The article presents the system of functioning of this kind of business, how it works a system of charging commissions and indicated a practical example of this system. Considerations based on literature studies and case studies.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Blanchard A., 1993. Twoja niezależność finansowa poprzez Network Marketing (Your financial independence through Network Marketing) [in Polish], Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  2. Dąbek K., 2012. Akwizytorom dziękujemy (Canvassers are unwelcome) [in Polish], Forbes 7. Failla d., 1996. Podstawy marketingu sieciowego (Basics of Multi-Level Marketing) [in Polish], MLM International Polska, Łódź.
  3. Gregor B., Wadlewski A.A., 2013. Multi-Level Marketing jako model biznesu (Multi-Level Marketing as a business model) [in Polish], Marketing instytucji naukowych i badawczych, 1(7), March.
  4. King C.W., Robinson J.W., 2000. The New Professionals: The Rise of Network Marketing As the Next Major Profession, Prima Publishing, Soho.
  5. Lenar P., 2013. MLM - Profesjonalny Marketing Sieciowy. Sposób na sukces w biznesie (MLN - Professional Multi Level Marketing. The way to success in business) [in Polish], Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  6. Otto J., 2004. Marketing relacji, Koncepcja i stosowanie (Relation markeitng, concept and application) [in Polish], Wydawnictwo C.H Beck, Warszawa.
  7. Warzecha A., 2010. Zastosowanie MLM (Application of MLM) [in Polish], Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2, 28-37.
  8. Warzecha A., 2012. Multi-level Marketing w gospodarce wolnorynkowej (Multi-Level Marketing in the free market economy) [in Polish], 4Media Publisher Wydawnictwo Prasowe, Sosnowiec.
  9. WWW 1. Pajęczyna sekt ekonomicznych, retrived from http://www.duszpasterstwotalent.pl/pajeczyna- sekt-ekonomicznych-2/ [accessed: 15.06.2017].
  10. WWW 2. Raport o niektórych zjawiskach związanych z działalnością sekt w Polsce, MSWiA, retrived from https://mswia.gov.pl/ftp/pdf/raport_o_sektach.pdf [accessed: 15.06.2017].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2449-7479
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu