BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łapczyński Artur (COMARCH), Niedźwiecki Marek (Polskie Radio Trójka), Sokołowski Andrzej (Akademia Ekonomiczna w Krakowie)
Tytuł
Lista Przebojów Programu Trzeciego - problemy statystyczne
Radio 3 Hit List - Statistical Problems
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Taksonomia (12), 2005, nr 1076, s. 57-70, rys., tab., bibliogr. 2 poz.
Tytuł własny numeru
Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania
Słowa kluczowe
Rynek muzyczny, Audycje radiowe
Music market, Broadcast
Uwagi
summ.
Abstrakt
W tym opracowaniu omówiliśmy tylko niektóre problem statystyczne związane z organizacją, zbieraniem głosów, wynikami i dynamiką zmian na Liście Przebojów Trójki. (fragment tekstu)

Radio 3 Hit List is the most popular weekly pop chart in Poland, based on the listeners votes. History, the most popular charts in the world and their place in the entertainment market is presented in the first part of the paper. Then the Radio 3 Hit List is characterised with the emphasis put on voting systems, chart rules and special features like "waiting room", "unlucky seven", etc. Special data base covering all weekly editions up to the end of 2003 has been prepared. More than 4000 songs, described by their chart run characteristics are then clustered. Groups are then characterized by averages and by typical representatives. Some other statistical problems are also addressed, like the distribution of popularity, chart survival curves, outliers, voting cheating, the efficienty of different voting systems and voting generators. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bradlow E.T., Fader P.S., A Bayesian Lifetime Model for the 'Hot 100' Billboard Songs, "Journal of the American Statistical Association" czerwiec 2001, vol. 96, nr 454.
  2. Łapczyński A., Wykorzystanie relacyjnych baz danych do analizy list rankingowych na przykładzie Listy Przebojów Trójki, AE, Kraków.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1505-9332
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu