- Autor
- Dziechciarz Marta (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
- Tytuł
- Badanie satysfakcji pracowników w organizacji gospodarczej : podejście klasyfikacyjne
Employee Satisfaction Survey in the Business Organization : Classification Approach - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Taksonomia (12), 2005, nr 1076, s. 293-301, tab., rys., bibliogr. 12 poz.
- Tytuł własny numeru
- Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania
- Słowa kluczowe
- Badanie satysfakcji, Zadowolenie z pracy
Satisfaction research, Job satisfaction - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Celem pracy jest zbadanie poziomu odczuwanej satysfakcji zawodowej pracowników, który determinuje jakość pracy, lojalność, zaangażowanie i stopień identyfikacji z celami firmy. Wszechstronną analizę motywacji, komunikacji oraz oceny warunków i atmosfery pracy przeprowadzono głównie za pomocą technik wielowymiarowej analizy statystycznej i metod klasyfikacji na podstawie danych pochodzących z różnych skal pomiarowych. (fragment tekstu)
Paper shows the application of the cluster analysis framework for the employee classification in the organization. Over 38 percent of employees took part in the job related satisfaction survey, which was conducted in a branch of the multinational company. The surveyed firm employs almost 600 people. According to the procedure proposed by Calinski and Harabasz - the classification into seven clusters was chosen. The k-means method has been used for classification. In the first step, 40 variables ware used as a base for classification. In the second step, each employee was described by 15 variables corresponding with motivation issues in the company. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, WPSB, Kraków 1996.
- Czarnecki A., Jak tworzyć kwestionariusz ankiety? (1 i 2), "Marketing i Rynek" 1995, nr 6-5.
- Gatnar E., Walesiak M., Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych, AE, Wrocław 2004.
- Gordon A.D., Classification, Chapman & Hall, London 1999.
- Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1996.
- Koźmiński A., Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 1995.
- Listwan T., Zarządzanie kadrami, AE, Wrocław 1999.
- Motywowanie w przedsiębiorstwie. Uwalnianie ludzkiej produktywności, red. Z. Jasiński, Placet, Warszawa 2001.
- Mrzygłód J., ABC ZZL - badanie postaw i satysfakcji pracowników, "Personel i Zarządzanie" 2003, nr 8 (11), Infor.
- Satysfakcja czy satysfikcja, "Personel i Zarządzanie" 2003, nr 11 (152), Infor.
- Walesiak M., Metody analizy danych marketingowych, PWN, Warszawa 1996.
- www.employee-survey.net.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1505-9332 - Język
- pol