BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rybicka Aneta (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Metody conjoint analysis a metody oparte na wyborach
Conjoint Analysis Methods and Discrete Choice Methods
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Taksonomia (12), 2005, nr 1076, s. 462-470, tab., bibliogr. 19 poz.
Tytuł własny numeru
Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania
Słowa kluczowe
Metoda conjoint, Pomiar wieloczynnikowy, Badanie preferencji konsumenckich
Conjoint method, Conjoint analysis, Consumer preferences research
Uwagi
summ.
Abstrakt
W badaniach preferencji konsumentów mają zastosowania metody pomiaru re prezentujące podejścia kompozycyjne, dekompozycyjne oraz mieszane. Do grupy metod dekompozycyjnych należą metody conjoint analysis oraz metody dyskretnych wyborów. Metody te, choć reprezentują to samo podejście, różnią się podstawami teoretycznymi oraz pewnymi etapami procedury badawczej.
Celem artykułu jest porównanie obu grup metod, przedstawienie ich różnic ora wskazanie wad i zalet. (fragment tekstu)

In the paper are decompositional approach in measurement of consumers' preferences: conjoint analysis methods and discrete choice methods presented. Also are characteristic of this methods, their advantages and disadvantages and also their similarities and differences described. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bąk A., Wybrane problemy badań nad własnościami algorytmów conjoint analysis, [w]: Klasyfikacja i analiza danych. Teoria i zastosowania, AE, Wrocław 1998a, s. 45-54.
  2. Bąk A., Metody gromadzenia danych marketingowych do modelu conjoint analysis, [w]: Ekonometria 1. Zastosowania metod ilościowych, red. J. Dziechciarz, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 765, AE, Wrocław 1998b, s. 56-65.
  3. Bąk A., Conjoint analysis jako metoda pomiaru postaw i preferencji konsumentów, [w:] Pomiar w badaniach rynkowych i marketingowych, red. M. Walesiak, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 856, AE, Wrocław 2000, s. 69-81.
  4. Bąk A., Pomiar preferencji metodą conjoint analysis opartą na wyborach, [w]: Taksonomia 9. Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania, red. K. Jajuga, M. Walesiak, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 942, AE, Wrocław 2002, s. 386-399.
  5. Bąk A., Algorytmy conjoint analysis w pakiecie statystycznym SAS/STAT, [w]: Taksonomia 10. Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania, red. K. Jajuga, M. Walesiak, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 988, AE, Wrocław 2003, s. 211-221.
  6. Bąk A., Dekompozycyjne metody pomiaru preferencji w badaniach marketingowych, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 1013, Monografie i Opracowania nr 157, AE, Wrocław 2004a.
  7. Bąk A., Metody dyskretnych wyborów w badaniach zachowań konsumentów, [w:] Zastosowania metod ilościowych, red. J. Dziechciarz, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 1010, AE, Wrocław 2004b, 150-163.
  8. Churchill G.A., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  9. Green P.E., Srinivasan V., Conjoint Analysis in Consumer Research: Issues and Outlook, "Journal of Consumer Research" 1978, 5, s. 103-123.
  10. Hair J.F., Anderson R.E., Tatham R.L., Blach W.C., Multivariate Data Analysis with Readings, Englewood Cliffs, Prentice-Hall 1995.
  11. McCullough D., A Method for Handling a Large Number of Attributes in Full Profile Trade-Off Studies, MACRO Consulting Inc., www.macroinc.com/html/art/s_art2.html, 2001.
  12. Reddy V.S., Bush R.J., Roudik R., A Market-Oriented Approach to Maximizing Product Benefits: Cases in U.S. Forest Products Industries, [w:] Environmental Issues and Market Orientation, red. H. Juslin, M. Pensonen, University of Helsinki 1995.
  13. Stevens S.S., Measurement, Psychophysics and Utility, [w:] Measurement: Definitions and Theories, red. C.W. Churchman, P. Ratoosh, Wiley, New York 1959.
  14. Struhl S., Discrete Choice Modeling: Understanding A Better Conjoint than Co joint, Sawtooth Technologies Inc., www.sawtooth.com/news/library/articles/struhll.htm, 1994.
  15. Understanding Conjoint Analysis, A Review of Conjoint Analysis, Technical Paper from DSS Research, www.dssresearch.com/marketresearch/Library/Conjoint/conjoint.asp, 1997.
  16. Walesiak M., Metody analizy danych marketingowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  17. Walesiak M., Bąk A., Conjoint analysis w badaniach marketingowych, AE, Wrocław 2000.
  18. Wedel M., Kamakura W.A., Market Segmentation. Conceptual and Methodological Foundations, Kluwer Academie Publishers, Boston-Dordrecht-London 1998.
  19. Zwerina K., Discrete Choice Experiment in Marketing, Physica-Verlag, Heidelberg 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1505-9332
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu