BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Hanczar Paweł (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Dziaduch Izabela (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Planowanie dostaw paliw do stacji benzynowych według koncepcji zapasów sterowanych przez przewoźnika - podejście optymalizacyjne
Planning of Fuel Supply to Fuel Stations According to Vendor Managed Inventory Concepts - Optimization Approach
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2018, nr 505, s. 292-302, rys., tab., bibliogr. 6 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Globalne i lokalne strategie logistyczne
Słowa kluczowe
Dystrybucja, Rynek paliw, Optymalizacja
Distribution, Fuel market, Optimalization
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono problem wyznaczania tras przepływu zapasów, jaki pojawia się w procesie planowania dostaw paliw do sieci stacji benzynowych. Przedyskutowano także najczęściej spotykane KPI, jakie są wykorzystywane we współpracy pomiędzy dostawcą i zleceniodawcą usług transportu paliw. W głównej części pracy zaproponowano model decyzyjny planowania dostaw w horyzoncie 7-dniowym. Pracę kończy ocena możliwości wykorzystania przedstawionego sformułowania do planowania dostaw w praktyce(abstrakt oryginalny)

The issue of determining the routes of inventory, which appears in the process of fuel supply to fuel stations planning, has been presented in the paper. Key Performance Indicators (KPI), used in co-operation between the supplier and the recipient of fuel transport services, are pointed out. Decision model of supply planning in the 7-day horizon is defined. The article contains also the evaluation of opportunities of using the model in the process of planning fuel supply in real life applications(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Daganzo C.F., 1984, The distance traveled to visit N-points with a maximum of C-stops per vehicle - an analytic model and an application, Transportation Science, no. 18(4), s. 331-350.
  2. Hanczar P., 2011, An inventory-distribution system with LTL Deliveries - Mixed integer approach, Procedia - Social and Behavioral Sciences, vol. 20, s. 207-216.
  3. Hanczar P., Kaleta J., 2015, Planowanie dostaw LPG do sieci stacji paliw - wykorzystanie programowania dyskretnego, Logistyka, nr 2, s. 221-233.
  4. Hanczar P., Kaleta J., 2016, Inventory Routing Problem in Rolling Horizon Planning Environment, Transformations in Business & Economics, Kaunas Faculty of Humanities Vilnius University, vol. 15, no. 2A(38A), s. 373-388.
  5. Polska Nafta, 2016, Bazy paliw w Polsce, http://www.nafta-polska.pl/przemys -naftowy/zbiorniki-magazynowe/ (10.03.2017).
  6. Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego, 2016, Szacunkowa ilość stacji paliw w Polsce w latach 2009-2016, file:///C:/Users/pc/Downloads/Stacje_paliw_za_2016_rok (3).pdf(15.03.2017).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2018.505.22
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu