BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzegorczyk Wojciech (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Internet jako instrument strategii marketingowej banku
Internet as an Instrument of Marketing Strategy of a Bank
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2005, nr 1068, s. 55-62, tab., bibliogr. 14 poz.
Tytuł własny numeru
Zastosowania rozwiązań informatycznych w bankach spółdzielczych
Słowa kluczowe
Banki, Strategia marketingowa, Internet
Banks, Marketing strategy, Internet
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem prezentowanego artykułu jest wskazanie na duże i wciąż rosnące znaczenie Internetu dla przygotowania i realizacji strategii marketingowych przez banki. Odnosi się to do wszystkich banków funkcjonujących w Polsce, i to bez względu na ich wielkość oraz formę własności, a więc również do banków spółdzielczych. (fragment tekstu)

Recent development of Internet makes it one of the most essential instruments that banks can use to consolidate their position in the market. Internet can be used in three ranges of marketing. It can be the instrument of marketing researches both "desk" and "field", a new channel of distribution of bank services, it can also be used in communication and promotion activities.
The knowledge of features and attitudes of customers of internet banking is of essential meaning for banks. The clients are usually people of high or secondary education as well as those with high incomes - most often occupants of large cities. But the part of villages' and small towns' inhabitants is also considerable.
It is possible to divide buyers in the market of internet banking into three groups. First of them are customers that use exclusively internet banks - they go by comfort and lower costs of co-operation with internet banks. Second group are those who treat Internet as additional way of contact with banks and comfort is for them the cause of using internet banking. Third customers' group are indifferent buyers, who observe the offers of internet banks but they are not decided to use any of them.
Cooperative banks should use Internet in all three objected ranges of marketing. The occupants of small towns and villages as well as small and medium firms seem to be the target customers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Borkowska A., Tendencje zmian zachowań konsumentów na rynku usług bankowych. Marketing bankowy, doświadczenia i perspektywy, Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu, Warszawa 2003.
  2. Grzegorczyk W., Marketing bankowy, Oficyna Wydawnicza Bartna, Bydgoszcz-Łódź 2004.
  3. Internet w marketingu, red. A. Bajdak, PWE, Warszawa 2003.
  4. Karcz K., Bajdak A., Wykorzystanie Internetu w badaniach marketingowych, [w:] Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2004.
  5. Kieżel M., Nowoczesne technologie w bankowości detalicznej - obszary i możliwości stosowania, [w:] Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2004.
  6. Lipowski M., Zwyczaje zakupowe klienta bankowości internetowej, [w:] Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym. Uniwersytet Łódzki, Łódź 2004.
  7. Maciejewski G., Internet jako źródło informacji o poziomie zamożności gospodarstw domowych, [w:] Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2004.
  8. Pacuła J., Strategie marketingowe banków wobec małych średnich przedsiębiorstw, "Marketing i Rynek" 2003 nr 8.
  9. Pobierajło J., Postawy klientów wobec nowości bankowych. Marketing bankowy, doświadczenia i perspektywy, Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu, Warszawa 2003.
  10. Rosną koszty informatyki, "Rzeczpospolita" 7.07.2004.
  11. Smyczek S., Zachowania konsumentów indywidualnych na rynku bankowości internetowej, [w:] Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2004.
  12. Sobczyk G., Rola Internetu w osiąganiu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, [w:] Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2004.
  13. Sobocińska M., Badania marketingowe przez Internet - zalety i ograniczenia oraz zastosowania, [w:] Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2004.
  14. Więcław E., 17 milionów "plastików", "Rzeczpospolita" 20.07.2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu