BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Klepacz Halina (Uniwersytet Łódzki), Porazińska Elżbieta (Uniwersytet Łódzki), Żółtowska Elżbieta (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Intuicja i precyzja w kształceniu matematycznym ekonomisty
Intuition and Precision in Mathematical Education of an Economist
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1117, s. 77-83, bibliogr. 3 poz.
Tytuł własny numeru
Dydaktyka matematyki
Słowa kluczowe
Matematyka, Nauczanie, Ekonomiści
Mathematics, Teaching, Economists
Uwagi
summ.
Abstrakt
W tym artykule chcemy zwrócić uwagę na dwa aspekty procesu kształcenia matematycznego na studiach ekonomicznych: precyzję i intuicję. A dokładniej: Ile precyzji, a ile intuicji powinny czy też mogą zawierać wykładane na studiach ekonomicznych treści matematyczne, zarówno w ramach przedmiotów matematycznych, jak i w przedmiotach nieilościowych, wykorzystujących jako narzędzie matematykę.
Nie ulega wątpliwości, że w procesie kształcenia matematycznego konieczna jest dbałość o precyzyjny zapis, o formułowanie twierdzeń z wyraźnym wyakcentowaniem założeń, o jasne sformułowanie tezy. Należy unikać podawania twierdzeń jako zdań złożonych, nie zawierających spójnika implikacyjnego - co nie jest konieczne, gdy kształcimy matematyków (bo mają inny, bardziej sformalizowany, sposób myślenia), ale niezbędne w kształceniu ekonomistów. (fragment tekstu)

In this article the authors want to attract attention to two aspects of mathematical educational process in economic studies; precision and intuition. Most often a student who begins learning in a high school is neither good at mathematical knowledge nor at correct association ways of different notions and exact conclusions. University teachers of science must not only acquaint students with new knowledge but eliminate wrong habits as well. They have to develop the ability of precise expressing and describing problems. Apart from necessary mathematical precision it is extremely important to improve students mathematical intuition, which is difficult to achieve. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Tokarski J. [red.]. Słownik wyrazów obcych. PWN. Warszawa.
  2. Dubiasz S. [red.]. Uniwersalny słownik języka polskiego. T. 1. PWN. Warszawa.
  3. Szymczak M. [red.]. Słownik języka polskiego. PWN. Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu