BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Klepacz Halina (Uniwersytet Łódzki), Porazińska Elżbieta (Uniwersytet Łódzki), Żółtowska Elżbieta (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Poprawność i precyzja treści matematycznych w podręcznikach ekonomii
Correctness and Precision of Mathematical Content in Economic Manuals
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1117, s. 84-89, rys., bibliogr. 2 poz.
Tytuł własny numeru
Dydaktyka matematyki
Słowa kluczowe
Matematyka, Nauczanie
Mathematics, Teaching
Uwagi
summ.
Abstrakt
Stwierdzenie z okładki podręcznika "Matematyki tylko tyle, ile naprawdę potrzeba" w kontekście lektury podręczników ekonomii jest tak naprawdę zawieszone w próżni. Może lepiej by było powiedzieć, że "wędruje po jakiejś krzywej". Wobec tego należałoby wspólnie z wykładającymi ekonomię zastanowić się: co, kiedy, gdzie i jak należy realizować w programach ekonomii, matematyki. Jest to ważny problem, ponieważ zgodnie z ustawą realizować będziemy model boloński, czyli trzystopniowe studia: licencjat, uzupełniające studia magisterskie, studia doktoranckie. (fragment tekstu)

The aim of the article is indication and handling of mathematical inaccuracy in illustrations, notations and interpretations of economic relations an actual examples chosen from academic manuals for teaching micro and macro economics. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Begg D., Fisher S., Dornbusch R. (1992). Ekonomia. T. 2. PWE. Warszawa.
  2. Milewski R. i inni (2003). Podstawy ekonomii. PWN. Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu