- Autor
- Klepacz Halina (Uniwersytet Łódzki), Porazińska Elżbieta (Uniwersytet Łódzki), Żółtowska Elżbieta (Uniwersytet Łódzki)
- Tytuł
- Poprawność i precyzja treści matematycznych w podręcznikach ekonomii
Correctness and Precision of Mathematical Content in Economic Manuals - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1117, s. 84-89, rys., bibliogr. 2 poz.
- Tytuł własny numeru
- Dydaktyka matematyki
- Słowa kluczowe
- Matematyka, Nauczanie
Mathematics, Teaching - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Stwierdzenie z okładki podręcznika "Matematyki tylko tyle, ile naprawdę potrzeba" w kontekście lektury podręczników ekonomii jest tak naprawdę zawieszone w próżni. Może lepiej by było powiedzieć, że "wędruje po jakiejś krzywej". Wobec tego należałoby wspólnie z wykładającymi ekonomię zastanowić się: co, kiedy, gdzie i jak należy realizować w programach ekonomii, matematyki. Jest to ważny problem, ponieważ zgodnie z ustawą realizować będziemy model boloński, czyli trzystopniowe studia: licencjat, uzupełniające studia magisterskie, studia doktoranckie. (fragment tekstu)
The aim of the article is indication and handling of mathematical inaccuracy in illustrations, notations and interpretations of economic relations an actual examples chosen from academic manuals for teaching micro and macro economics. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Begg D., Fisher S., Dornbusch R. (1992). Ekonomia. T. 2. PWE. Warszawa.
- Milewski R. i inni (2003). Podstawy ekonomii. PWN. Warszawa.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol