BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Borodako Krzysztof (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Wykorzystanie źródeł internetowych do pozyskiwania informacji o usługach turystycznych podczas planowania podróży
Use of Internet Sources to Obtain Tourist Information for Travel Planning
Źródło
Ekonomiczne Problemy Usług, 2018, nr 130, s. 7-16, tab., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Źródła informacji, Turystyka, Internet
Information source, Tourism, Internet
Uwagi
Klasyfikacja JEL: L83, M31
streszcz., summ.
Abstrakt
Rozwój internetu spowodował łatwiejszy dostęp turystów do informacji o miejscu planowanego wyjazdu. Jednocześnie, wykorzystując internet, osoby podróżujące mogą z łatwością nawiązać kontakt z dostawcami usług w miejscu docelowym z pominięciem zarówno biur podróży, jak i innych pośredników.(abstrakt autora)

The development of the internet has made it easier for tourists to find out about the place where they are planning their next trip. At the same time travelers can easily contact the service providers at the destination bypassing both travel agents and other intermediaries. The purpose of this paper is to evaluate the use of various sources of information available on the Internet in the travel planning process and to determine the variety of their use depending on the characteristics of the tourists. The results of the analyzes were based on survey conducted in Krakow in 2016 among Polish tourists. The study confirmed the greatest popularity of travel portals, online travel agencies and websites of cities, regions and tourist organizations. The characteristics of respondents that determined the choice of these three sources of information were age, education and occupational status.(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bettman, J.R. (1979). Information Processing Theory of Consumer Choice. Boston, MA: Addison Wesley.
  2. Bonn, M.A., Furr, H.L., și Susskind, A.M. (1998). Using the Internet as a Pleasure Travel Planning Tool: An Examination of the Sociodemographic and Behavioral Characteristics Among Internet Users and Nonusers. Journal of Hospitality & Tourism Research, 22 (3), 303-317.
  3. Jaremen, D., Michalska-Dudek, I., Rapacz, A. (2016). Wirtualizacja zachowań konsumentów na rynku turystycznym jako źródło wiedzy w podejmowaniu decyzji marketingowych. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego, 43 (2), 85-93.
  4. Jaremen, D.E. (2014). Wirtualizacja zachowań konsumenta na rynku turystycznym. Marketing i Rynek, 11, 374-383.
  5. OTX (2008). Nearly 75% of Families Use Internet to Plan Summer Vacations, Two-Thirds Haven't Booked Travel, AOL's Platform-A Survey Finds. Pobrane z: https://www.businesswire.com (12.06.2017).
  6. PBS (2014). Raport z badania krajowego rynku turystycznego. Warszawa: POT.
  7. Senecal, S., Nantel, J. (2004). The Influence of Online Product Recommendations on Consumers Online Choices. Journal of Retailing, 80, 159-169. Pobrane z: http://dx.doi.org/10.1016/j. jretai.2004.04.001 (12.06.2017).
  8. Sun, C., Liu, Y. (2008). Online Travelers' Consumption Behaviors and Application of Travel Websites under the Environment of Web2.0. Huadong Economics Management, 22, 122-132.
  9. Weber, K., Roehl, W.S. (1999). Profiling People Searching for and Purchaising Travel Products on the World Wide Web. Journal of Travel Research, 37 (3), 291-298.
  10. Wodejko, S. (1997). Ekonomiczne zagadnienia turystyki. Warszawa: PWSH.
  11. Xiang, Z., Wöber, K., Fesenmaier, D.R. (2008). Representation of the Online Tourism Domain in Search Engines. Journal of Travel Research, 47, 137-150. Pobrane z: http://dx.doi. org/10.1177/0047287508321193 (12.06.2017).
  12. Zins, A.H. (2007). Exploring Travel Information Search Behavior Beyond Common Frontiers. Information Technology & Tourism, 9, 149-164.
  13. Żabińska, T. (1994). Zachowania turystyczne gospodarstw domowych. Uwarunkowania. Prawidłowości. Przyszłość. Katowice: Wyd. AE w Katowicach.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-382X
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.18276/epu.2018.130-01
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu