- Autor
- Zmarlicki Krzysztof (Instytut Ogrodnictwa w Skierniewicach), Brzozowski Piotr (Instytut Ogrodnictwa w Skierniewicach)
- Tytuł
- Preferencje konsumentów Skierniewic przy zakupie pieczarek
Consumer Preferences in Skierniewice While Purchase of Button Mushrooms - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2018, T. 20, z. 5, s. 237-241, rys., tab., bibliogr. 8 poz.
- Słowa kluczowe
- Konsument, Preferencje konsumenta, Badania ankietowe, Rynek, Konsumpcja, Wyniki badań
Consumer, Consumer preferences, Questionnaire survey, Market, Consumption, Research results - Uwagi
- Klasyfikacja JEL: D12
streszcz., summ. - Kraj/Region
- Skierniewice
- Abstrakt
- Celem opracowania jest poznanie preferencji konsumentów Skierniewic przy zakupie pieczarek na podstawie badań ankietowych. W Polsce przy spadku spożycia warzyw zwiększa się konsumpcja pieczarek, jednak jej poziom jest około dwa razy niższy niż średnia w UE. W pierwszej połowie 2018 roku w skierniewickich sklepach i na targowisku miejskim przeprowadzono badania ankietowe wśród 347 konsumentów w celu poznania czynników mających wpływ na zakup i spożycie pieczarek. Jedynie dwadzieścia osób z ankietowanej populacji stwierdziło, że ich nie jada. Większość badanych konsumuje pieczarki okazjonalnie bądź raz w miesiącu (odpowiednio 46,1 i 41,8% odpowiedzi). Najchętniej badani kupowali pieczarki w opakowaniach 500-gramowych (52,9% wskazań) oraz luzem (28,4% odpowiedzi). Z czynników ograniczających zakup pieczarek wskazano nieświeży wygląd grzybów (53,2% odpowiedzi) oraz zbyt wysoką cenę (30% wskazań). Z badanej populacji jedynie 40% kupowało pieczarki przetworzone.(abstrakt oryginalny)
The aim of the study was, based on surveys, to learn about consumer preferences when buying button mushrooms. In Poland, when the consumption of vegetables decreases, the consumption of mushrooms increases, however its level is about two times lower than the EU average. In the first half of 2018, 347 consumers were surveyed in Skierniewice shops and at the local farmer's market in order to learn about the factors affecting the purchase and consumption of mushrooms. Only twenty people from the population surveyed said they did not eat button mushrooms. Most of the respondents consume them, occasionally or once a month, respectively 46.1 and 41.8% of the answers. Most willingly, the respondents bought mushrooms in 500-gram packs 52.9% indications and in bulk 28.4% of responses. The factors limiting the purchase of button mushrooms indicated the bad appearance of them, 53.2% of responses, and too high price 30.0% responses. Of the population studied, only 139 people buy processed button mushrooms.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Boin Elisa, João Nunes. 2017. Mushroom Consumption Behavior and Influencing Factors in a Sample ofthe Portuguese Population. Journal of International Food & Agribusiness Marketing 30 (1): 35-48,doi: 10. 1080/08974438. 2017. 1382420.
- Figueiredo Lélia, Wiliam César Bento Régis. 2017. Medicinal mushrooms in adjuvant cancer therapies:an approach to anticancer effects and presumed mechanisms of action. Nutrire 42: 28, doi 10. 1186/s41110-017-0050-1.
- Marketsand Markets. 2016. Mushroom market worth $50,034. 12 million by 2019, https://www. marketsandmarkets. com/PressReleases/mushroom. asp, access: 19. 06. 2018.
- Nosecka Bożena. 2014. Zewnętrzne uwarunkowania wzrostu eksportu owoców, warzyw i ich przetworówz Polski (External conditions for the growth of exports of fruit, vegetables and their products fromPoland). Roczniki Naukowe Ekonomii Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich 101 (3): 133-144.
- Nosecka Bożena (ed. ). 2017. Rynek owoców i warzyw stan i perspektywy (Fruit and vegetable market nowand perspectives). Warszawa: IERiGŻ-PIB.
- Olewnicki Dawid, Lilianna Jabłońska. 2012. Długookresowa analiza rozwoju sektora pieczarkarskiego wPolsce (Long-term analysis of the development of the button mushroom sector in Poland). RocznikiEkonomii Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich 99 (4): 127-132.
- Strefa Agro. 2018. Polskie pieczarki podbijają Europę. Zobacz, gdzie trafiają (Polish mushrooms areconquering Europe. See where they go), hhttp://www. wspolczesna. pl/strefa-agro/rosliny/a/polskiepieczarki-podbijaja-europe-zobacz-gdzie-trafiaja,12636228, access: 14. 06. 2018.
- Twojepole. 2018. Polska królestwem pieczarki (Polish kingdom of mushrooms), http://twojepole. pl/polska-krolestwem-pieczarki, access: 16. 06. 2018.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.5604/01.3001.0012.6715