BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czaplewski Maciej (Uniwersytet Szczeciński Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług)
Tytuł
Gospodarowanie częstotliwościami jako ważny obszar regulacji unijnego rynku telekomunikacyjnego
Managing Frequencies as an Important Area for Regulation of the EU Telecommunications Market
Źródło
Ekonomiczne Problemy Usług, 2018, nr 131, s. 91-97, bibl.13 poz.
Słowa kluczowe
Rynek telekomunikacyjny
Telecommunication market
Uwagi
streszcz., summ. Klasyfikacja JEL: L51 , L96
Abstrakt
W artykule poruszono kwestie regulacji gospodarowania częstotliwościami w obszarze rynku telekomunikacyjnego UE. Najpierw przedstawiono miejsce kwestii rozdziału i przyznawania częstotliwości w unijnej polityce dotyczącej rynku telekomunikacyjnego. Następnie scharakteryzowano podstawowe reguły gospodarowania zasobami częstotliwości w UE, a na końcu przybliżono stan zaawansowania w obszarze wypracowania wspólnych, unijnych zasad dotyczących rozdziału i przyznawania częstotliwości. (abstrakt oryginalny)

The article deals with the regulation of frequency management in the EU telecommunication market area. First, it points on the place of the issue of distribution and frequency allocation in the EU policy on the telecommunications market. Then it describes the basic rules for managing frequency resources in the EU and finally it discusses the state of advancement in the area of developing com-mon EU rules on the allocation of frequencies.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Budziewicz-Guźlecka, A. (2008). Rozwój usług e-government w Polsce. [W:] J. Gołuchowski, A. Frączkiewicz-Wronka (red.), Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym. Katowice: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.
  2. Budziewicz-Guźlecka, A. (2009). Nowy produkt telekomunikacyjny w aspekcie konwergencji. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 35 (cz. 2), 519-530.
  3. Czyżycki, R., Klóska, R. (2009). Stan obecny i perspektywy rozwoju liczby abonentów telefonii komórkowej w Polsce w ujęciu statystycznym. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 544. Ekonomiczne Problemy Usług, 35, 541-548.
  4. Drab-Kurowska, A. (2012). Social media marketingu w marketingu XXI wieku. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 26, 175-186.
  5. Drab-Kurowska, A. (2013). The role of social media in economy. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 105, 297-304.
  6. Drobiazgiewicz, J. (2017). Wsparcie teleinformatyczne systemu informacji logistycznej. Ekonomiczne Problemy Usług, 1 (126), 89-97.
  7. EU-Kommission. Reformpaket für den TK-Binnenmarkt. Pobrano z: http://www.cronline. de/33680.htm (16.08.2016).
  8. Kroes, N. (2013). Christmas Present. Neelie Kroes Blog. 14 Januar 2013. Pobrano z: http://blogs.ec.europa.eu/neelie-kroes/christmas-present (21.12.2017).
  9. Kuczera, K. (2012). Agenda cyfrowa jako strategia wzrostu konkurencyjności Europy. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 28, 145-158.
  10. Popiołek, M. (2016). Nierówności cyfrowe i podziały cyfrowe drugiego rzędu jako wyzwanie dla gospodarki opartej na wiedzy. Ekonomiczne Problemy Usług, 122, 113-122.
  11. Serentschy, G. (2015). Wir stehen vor der groessten Herausforderung. 7. Januar 201501 blogGeorg Serentschy, MVNO, OTT, Regulierung, Telekommunikation, Peter Sempelmann. Pobrano z: http://www.sempelmann.at/tag/telekommunikation (20.11.2016).
  12. UKE 2017. Pobrano z: https://archiwum.uke.gov.pl/ogloszenie-wynikow-aukcji-16938 (21.12.2017).
  13. Telekommunikation 2011. Investitionsanreize staerken, Wettbewerb sichern. Monopolkommission 2011, Tz. 22.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-382X
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.18276/epu.2018.131/1-09
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu