BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kuściński Michał (Akademia im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim)
Tytuł
Nowoczesne technologie i ich wpływ na działalność logistyczną w tworzeniu łańcucha wartości
Modern Technologies and Their Impact on Logistic Activities in Creating the Value Chain
Źródło
Ekonomiczne Problemy Usług, 2018, nr 131, s. 203-209, bibl.18 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie procesami, Łańcuch wartości, Technologia
Process management, Value chain, Technology
Uwagi
streszcz., summ. Klasyfikacja JEL: O32
Abstrakt
Artykuł ukazuje istotę zarządzania procesami logistycznymi, których prawidłowe funkcjonowanie stwarza możliwości do tworzenia przewagi konkurencyjnej. Przewaga ta może być osiągnięta wówczas, gdy koncepcja tworzenia łańcucha wartości produktu lub usługi jest budowana z perspektywy klienta. Autor pokazuje wdrożone rozwiązania na przykładzie narodowego operatora pocztowego.(abstrakt oryginalny)

The article shows the essence of managing logistics processes whose proper functioning creates opportunities for creating a competitive advantage. This advantage can be achieved when the con-cept of creating a product or service value chain takes into account the customer's perspective. On the example of Polish Post(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Budziewicz-Guźlecka, A. (2010). Istota wykluczenia społecznego w społeczeństwie informacyjnym. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna, 17.
  2. Budziewicz-Guźlecka, A. (2008). Rozwój usług e-government w Polsce[W:] Gołuchowski, A. Frączkiewicz- Wronka (red.), Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym, 7.
  3. Brückner, A. (1998). Słownik etymologiczny języka polskiego. Warszawa: Wiedza Powszechna.
  4. Bitkowska A., Wiess, E. (red.) (2015). Zarządzanie procesowe w organizacjach. Teoria i praktyka. Warszawa: Vizja Press.
  5. Blaik, P., Matwiejczuk, R. (2008). Logistyczny łańcuch tworzenia wartości. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
  6. Drab-Kurowska, A. (2012). Social media marketingu w marketingu XXI wieku. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 26.
  7. Drab-Kurowska, A. (2013). The role of social media in economy. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 105 (t. 2).
  8. Gemius (2017). Raport E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska.
  9. Porter, M.E. (2006). Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymanie lepszych wyników. Gliwice: MT Biznes.
  10. Rudawska, A. (2016). Logistyka procesów produkcji. Warszawa: WKł.
  11. Szymonik, A. (2013). Ekonomika transportu dla potrzeb logistyka. Warszawa: Difin.
  12. intranet.poczta-polska.pl
  13. www.envelo.pl (21.09.2017).
  14. www.gemius.pl (21.09.2017).
  15. www.log24.pl (21.09.2017).
  16. www.mfiles.pl (21.09.2017).
  17. www.poczta-polska.pl (21.09.2017).
  18. www.scandinavian.com.pl (21.09.2017).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-382X
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.18276/epu.2018.131/1-20
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu