BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Owczarczyk-Szpakowska Grażyna (Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy), Rogalska Klaudia (Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy)
Tytuł
Wpływ strategii marketingowych high-tech na rozwój regionów
Marketing Strategies High Tech in Poland
Źródło
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 2018, z. 129, s. 403-415, rys., bibliogr. 21 poz.
Tytuł własny numeru
Konkurencyjność i rozwój regionów w warunkach integracji europejskiej i globalizacji : stan - trendy - strategie
Słowa kluczowe
Strategia marketingowa, Nowe technologie, Biotechnologia, Rozwój regionalny
Marketing strategy, High-tech, Biotechnology, Regional development
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
Polska jest regionem, w którym inwestycje dotyczące wysokich technologii nie są jeszcze na tyle powszechne, by mogła być z tego znana na arenie międzynarodowej. W porównaniu z krajem sąsiadującym, takim jak Niemcy dostrzega się wyraźne różnice w rozwoju wysokich technologii zwłaszcza w zakresie biotechnologii. W polskiej gospodarce nadal dominuje udział rolnictwa wobec działalności usługowej stąd nakład na inwestycje high tech nie jest tak wysoki, a liczba ośrodków B+R w kraju jest niewielka. W artykule zaprezentowano różnice w podejściu do strategii marketingowych oraz rozwoju wysokich technologii wynikającego z tych strategii. Celem artykułu jest analiza strategii marketingowych w Polsce z wykorzystaniem danych wtórnych. Badaniu poddano jednostki biotechnologiczne znajdujące się w kraju oraz szczególne skupiska rynku wysokich technologii.(abstrakt oryginalny)

Poland is a country where high technology investments are not yet common enough to be known internationally. In comparison with neighboring countries such as Germany, there are clear differences in the development of high technologies, especially in the field of biotechnology. In the Polish economy, the share of agriculture in relation to service activity still dominates, hence the expenditure on high tech investments is not as high and the number of R&D centers in the country is small. The article presents differences in the approach to marketing strategies and the development of high technologies resulting from these strategies. The aim of the article is to analyze marketing strategies in Poland using secondary data. Biotechnological units located in the country and specific agglomerations of the high technology market were examined.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Firszt, D. (2014). Postęp technologiczny jako element zintegrowanego rozwoju polskiej gospodarki, s. 1-2.
  2. Gajdzik, B. (2002). Marketing w gminie - wybrane zagadnienia. Bytom: Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji, 36.
  3. Kurek, Z. (2015). Zarządzanie innowacjami. Olsztyn: Wydawnictwo Naukowe WSIiZ, 65.
  4. Wiśniewska, A., www.nauka.gov.pl/siodmy-program-ramowy.
  5. Żelazko, B. (2010). Kształtowanie lokalizacji przedsiębiorstw wysokich technologii poprzez działalność marketingową gminy (na przykładzie medycznego sektora biotechnologicznego). Praca doktorska. Warszawa: Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie, Szkoła Główna Handlowa, 258.
  6. Żelazko, B. (2011). Zasoby pracy a rozwój przedsiębiorczości w sektorach wysokich technologii. W I. Lichniak (red.), Determinanty rozwoju przedsiębiorczości w Polsce.
  7. Żelazko, B. (2012). Marketingowe strategie kształtowania sektora wysokich technologii w regionie - aspekt teoretyczny i praktyczny. Szkoła Główna Handlowa.
  8. Żółtowska, I. (2009). Zarządzanie strategią, dspace.uni.lodz.pl:8080/xmlui/bitstream/ handle/11089/23842/213-227 Trzmielak.pdf?sequence=1&isAllowed=y, 28.06.2018.
  9.  r.search.yahoo.com/_ylt=AwrJS9N2P6lbAiEAUXgzhgx.;_ylu=X3oDMTByMWk2OWNtBGNvbG8DaXIyBHBvcwMyBHZ0aWQDBHNlYwNzcg--/RV=2/RE=1537847287/ RO=10/RU=http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.agro-91165499-a606-4bad-81c7-584489521b0a/c/361-372.pdf/RK=2/RS= RLiWtmMKfrfEsQfJNl1DGJMqo8o, 28.06.2018.
  10. www.advantageaustria.org/international/zentral/business-guide-oesterreich/investieren-in-oesterreich/forschung-und-entwicklung.pl.html, 28.06.2018.
  11. www.advantageaustria.org/zentral/business-guide-oesterreich/investieren-in-oesterreich/ forschung-und-entwicklung/ABA_Life_Sciences_Austria_2018_EN.pdf, 28.06.2018.
  12. www.advantageaustria.org/international/zentral/business-guide-oesterreich/investieren-in-oesterreich/forschung-und-entwicklung/foschungsfoerderung.pl.html, 28.06.2018.
  13. www.advantageaustria.org/international/zentral/business-guide-oesterreich/investieren-in-oesterreich/forschung-und-entwicklung/schwerpunkte.pl.html, 28.06.2018.
  14. www.biotechnologia.pl/biotechnologia/o-zaglebiu-life-science-w-wiedniu,812.
  15. www.biotechnologie.de /WPHI, 28.06.2018.
  16. www.cordis.europa.eu/news/rcn/27904_pl.html, 28.06.2018.
  17. www.macrologic.pl/erp/procesowy-erp/erp/zarzadzanie_strategiczne, 28.06.2018.
  18. www.malopolska.pl/marka-malopolska/o-marce-malopolska/strategia-promocyjna-marki-malopolska, 28.06.2018.
  19. www.microsoftdynamicserp.pl/system-erp/co-to-jest-system-erp/.
  20. www.s3.egospodarka.pl/grafika/Deloitte-Business-Sentiment-Index/Firmy-w-Europie-Srodkowej-nastroje-I-kw-2011-1FvkHp.jpg, 28.06.2018.
  21. www.templatka.pl/strategia-rozwoju-definicja-cechy-rodzaje.html, 28.06.2018.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-3466
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.29119/1641-3466.2018.129.29
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu