BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Schulz Maciej (Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy)
Tytuł
Innowacje produktowe na rynku usług transportowych w województwie kujawsko-pomorskim
Product Innovations on the Market of Transport Services in Kujawsko-Pomorskie Voivodship
Źródło
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 2018, z. 129, s. 487-496, rys., bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Konkurencyjność i rozwój regionów w warunkach integracji europejskiej i globalizacji : stan - trendy - strategie
Słowa kluczowe
Innowacyjność produktu, Rynek usług, Rynek usług transportowych, Usługi transportowe
Product innovation, Services market, Transport market, Transport services
Uwagi
summ., streszcz.
Kraj/Region
Województwo kujawsko-pomorskie
Kuyavian–Pomeranian Voivodeship
Abstrakt
Zasadniczy celem niniejszego artykułu jest ukazanie oceny i opinii przedstawicieli firm transportowych działających na terenie województwa kujawsko-pomorskiego na temat znaczenia i wykorzystania innowacji produktowych w ich działalności. W opracowaniu wykorzystano wyniki badania zrealizowanego przez pracowników Katedry Marketingu i Rozwoju Regionalnego UTP w Bydgoszczy oraz dane GUS dotyczące aktywności innowacyjnej polskich przedsiębiorstw usługowych w latach 2014-2016.(abstrakt oryginalny)

The main purpose of this article is to present the assessment and opinions of representatives of transport companies operating in the Kuyavian-Pomeranian Voivodship about the importance and use of product innovations in their activities. The study is based on the results of the study carried out by employees of the Department of Marketing and Regional Development of UTP in Bydgoszcz. The following publication constitutes also a result of surveys concerning innovation activities of industrial and service enterprises in the years 2012- 2014 conducted in 2015 by the Central Statistical Office.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Andruszkiewicz, K., Schulz, M. (2018). Innowacje marketingowe w przedsiębiorstwach usługowych w Polsce. W druku.
  2. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2014-2016. Analizy statystyczne (2017). Warszawa-Szczecin: Główny Urząd Statystyczny.
  3. Innowacyjność w transporcie do 2020 roku - podstawowe pojęcia i tezy (2012). Warszawa: Fundacja Centrum Analiz Transportowych i Infrastrukturalnych.
  4. Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji (2008). Warszawa: OECD-Eurostat-Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
  5. Rothwell, R., Zegveld, W. (1982). Innovation and the small and medium firm. London: Fransis Printer.
  6. Schulz, M. (2017). Marketingowe czynniki rozwoju firm transportowych w województwie kujawsko-pomorskim. Marketing i Rynek, XXIV.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-3466
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.29119/1641-3466.2018.129.35
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu