BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gondek Anna (Uniwersytet Zielonogórski)
Tytuł
Przydatność polskich danych internetowych w prognozie
Usefulness of Polish Internet Data in Forecasting Area
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1112, s. 207-218, tab., bibliogr. 26 poz.
Tytuł własny numeru
Prognozowanie w zarządzaniu firmą
Słowa kluczowe
Prognozowanie, Informacja w internecie, Badanie Internetu
Forecasting, Information on the Internet, Internet survey
Uwagi
summ.
Abstrakt
Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono, że większość polskich stron internetowych o treściach ekonomicznych, z wyjątkiem stron rządowych, wizytówek specjalistycznych firm konsultingowych i doradczych jednostek badawczych, nie jest przydatna jako źródło danych do prognozowania w przedsiębiorstwie. Wśród wortali, portali, serwisów, folderów, wizytówek, hubów branżowych i sklepów internetowych przedsiębiorcy powinni koncentrować się na wortalach i portalach w celu pozyskania danych. Jednak w tej grupie jedynie nieliczne polskie portale ze swoimi serwisami i wortale zamieszczają dane retrospektywne i prospektywne, które można wykorzystać w prognozowaniu w przedsiębiorstwie. Przy czym jakość danych, a przez to możliwość ich wykorzystania w prognozowaniu jest zdecydowanie wyższa w wypadku wortali. (fragment tekstu)

This article presents research about usefulness of Polish Internet data in forecasting for enterprise. There are six stages of research presented in the article. The criterion of opinion about Internet sides was data quality. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamczyk J., Rodzaje stron internetowych, Magazyn "Internet", czerwiec 2002 (artykuł pochodzi ze strony www.e-marketing.pl/artyk/artyk44.php).
  2. Francik J., Strategie budowy portali i wortali, 2002, http://sun.iinf.polsl.gliwice.pl/~jfrancik/publ/download/ibis2.pdf.
  3. Internet w zarządzaniu przedsiębiorstwem, red. A. Małachowski, AE, Wrocław 2003.
  4. Maciejowski T., Firma w internecie, budowanie przewagi konkurencyjnej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  5. Woźniak M., Internet nowa strategia i organizacja firmy, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2003.
  6. Zamojski W., Internet w działalności gospodarczej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej. Wrocław 2004.
  7. www.gazeta.pl.
  8. www.hoga.pl.
  9. www.interia.pl.
  10. www.internetia.pl.
  11. www.odeon.pl.
  12. www.onet.pl.
  13. www.poland.pl.
  14. www.wp.pl.
  15. www.rzeczpospolita.pl.
  16. www.parkiet.com.pl.
  17. www.infor.pl.
  18. www.money.pl.
  19. www.tf.pl.
  20. www.expander.pl.
  21. www.elfm.pl.
  22. www.biznespolska.pl.
  23. www.bankier.pl.
  24. www.eurobankier.pl.
  25. www.euro.bankier.pl.
  26. www.euromoney.com.pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu