BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Antkowicz Anna (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Rynek wyrobów cukierniczych i kształtujące się na nim tendencje zmian asortymentowych
Confectionary Market and the Tendencies which Form the Range of Products
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1118, t. 1, s. 25-30, tab., bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2006 : konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. T. 1
Słowa kluczowe
Rynek wyrobów cukierniczych, Wyroby cukiernicze
Confectionery products market, Confectionery
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zmiany w ofertach asortymentowych przedsiębiorstw są konieczne i wręcz nieuniknione dla firm działających w obecnych czasach. Konsument na dzisiejszym rynku jest głodny nowości i ciągle za nimi podąża. Polscy producenci, opracowując koncepcje nowych produktów, powinni się opierać na światowych trendach w branży piekarniczo-cukierniczej, gdyż pomagają one wytyczać określone kierunki działań. Należy mieć na uwadze, że każdy wyrób ma swój cykl życia i fakt, że produkt się "narodzi" na rynku oznacza także, że kiedyś nastąpi jego wycofanie. Całe bogactwo nowych produktów i idące za nimi zmiany asortymentu są po to, by każdy konsument mógł znaleźć coś dla siebie, bez względu na wiek, gust czy poziom życia. (fragment tekstu)

In the presented article the issue connected with necessity of adjusting confectionary products to customers' needs is raised due to many changes taking place in Polish society's eating habits. Confectionary enterprises modify the range of products they offer by introducing products of different kind, for example products with reduced amount of sugar, fat and products enriched with vitamins or specific ingredients like nuts. This is the way in which confectionary companies react for increasing obesity and overweight problem and the problem of aging society. It has been proved that functional food is becoming more and more popular and people are buying this kind of food much more eagerly. Therefore, investing in this kind of company and their products should become a challenge for every company in this field of production. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cichocka A., Otyłość - epidemia XXI wieku. "Przemysł Spożywczy" 2004 nr 7, s. 6-7.
  2. Gasparska R., Analiza polskiej branży cukierniczej, "Przegląd Piekarski i Cukierniczy" 2005 nr 4, s. 55.
  3. Kita A., Wyroby czekoladowe w grupie żywności funkcjonalnej, "Przegląd Piekarski i Cukierniczy" 2005 nr 12, s. 48-49.
  4. Łazarowicz A., Kolejne produkty bez sacharozy, "Przegląd Piekarski i Cukierniczy" 2005 nr 12, s. 87.
  5. Łazarowicz A., Mniej cukru, mniej tłuszczu, "Przegląd Piekarski i Cukierniczy" 2005 nr 10, s. 82.
  6. Łazarowicz A., NewTree - niezwykły sukces "czekolad dla zdrowia", "Przegląd Piekarski i Cukierniczy" 2004 nr 7, s. 79.
  7. Łazarowicz А., "50+" - coraz liczniejszą grupą docelową, "Przegląd Piekarski i Cukierniczy" 2005 nr 8, s. 93.
  8. Muccini P., Open for Business, "European Baker" 2004 nr 63, s. 42.
  9. Oktaba L., Rosną inwestycje w słodycz, "Rzeczpospolita", Ekonomia i Rynek 2005 nr 24 (7013), s. B3.
  10. Przybył R., Maliszewski P., Zmierzch średniej półki, "Businessman Magazine" 2005 nr 10 (175), s. 92.
  11. Sadowski J., W pogoni za nowością, "Businessman Magazine" 2005 nr 7 (172), s. 78.
  12. Stus M.P., Dobre perspektywy dla słodkiej branży, "Przegląd Piekarski i Cukierniczy" 2005 nr 4, s. 54-55.
  13. Stus M.P., Żywność light coraz bardziej popularna, "Przegląd Piekarski i Cukierniczy" 2004 nr 8, s. 12.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu