- Autor
- Arend Andrzej (Uniwersytet Rzeszowski)
- Tytuł
- Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw sfery agrobiznesu
The Sources of Competitive Advantage of Enterprises from Agribusiness Sphere - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1118, t. 1, s. 31-36, rys., tab., bibliogr. 7 poz.
- Tytuł własny numeru
- Agrobiznes 2006 : konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. T. 1
- Słowa kluczowe
- Agrobiznes, Przewaga konkurencyjna
Agrobusiness, Competitive advantage - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Rosnące wyzwania rynku, a zwłaszcza pojawiające się zagrożenia szczególnie motywują przedsiębiorstwa do poszukiwania skutecznych instrumentów rywalizacji na rynku. Celem prezentowanych badań było poznanie opinii przedsiębiorców sfery agrobiznesu na temat pozycji konkurencyjnej swoich firm oraz stosowanych instrumentów zdobywania przewagi konkurencyjnej.
Wyniki wyprowadzono z badań empirycznych przeprowadzonych w 2005 r. na terenie 9 gmin woj. podkarpackiego. Materiał empiryczny zgromadzono w wyniku wywiadu kwestionariuszowego przeprowadzonego z celowo wybranymi właścicielami przedsiębiorstw przetwórstwa spożywczego. Badaną zbiorowość tworzy 80 jednostek, tj. 25 masami, 30 piekarni oraz 25 przedsiębiorstw zajmujących się przetwórstwem owoców i warzyw. (fragment tekstu)
Strong competitive position of an enterprise plays a very important role in market conditions. Among many factors having influence on market success of studied food-processing enterprises, quality and price - leading instruments of strengthening competitive position of these firms acquire special significance. The structure of instruments of competing is of a flexible character and it undergoes modifications influenced by changes of customers' preferences and changes in competitors' activities. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Gorynia M., Zachowania przedsiębiorstw w okresie transformacji. Mikroekonomia przejścia, Wydawnictwo AE, Poznań 1998.
- Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2001.
- Haffer M., Instrumenty konkurowania, [w:] Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa, red. M.J. Stankiewicz, Toruń 1999.
- Stankiewicz M.J., Istota i sposoby oceny konkurencyjności przedsiębiorstwa, "Gospodarka Narodowa" 2000 nr 7-8.
- Stępień B., Sulomowska-Formowicz M., Metody pomiaru konkurencyjności przedsiębiorstwa, "Gospodarka Narodowa" 2004 nr 5-6.
- Szymura-Tyc M., Budowa przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" 2003 nr 1.
- Zalewski R.I., Zarządzanie jakością w produkcji żywności, Wydawnictwo AE, Poznań 2002.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol