BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bembenek Bogusław (Politechnika Rzeszowska)
Tytuł
Konkurencja w warunkach turbulentnego otoczenia
Competitiveness in the Conditions of Turbulent Surrounding
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1118, t. 1, s. 69-75, bibliogr. 31 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2006 : konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. T. 1
Słowa kluczowe
Konkurencja
Competition
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono konkurencyjność paradygmatów w warunkach turbulentnego otoczenia.

In the article some changes of competitiveness paradigm in the conditions of turbulent surroundings are stressed. The author presents a new dimension of competitive culture and underlines that today agreements among competitors within some areas of activities and cooperation rather than the expensive competition that consists in the battle between them are much more profitable. The author stresses the meaning of conception of co-operation in the process of enterprise competitiveness creation. He claims that thanks to such activities the enterprise is directed on the usage of appearing market opportunities. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bartosik-Purgat M., Gorynia M., Jankowska B., Owczarzak R., Strategie firm polskich wobec ekspansji inwestorów zagranicznych, PWE, Warszawa 2005.
  2. Brzeziński M., Kreatywność paradygmatem organizacji przyszłości, [w:] Nowoczesne przedsiębiorstwo, red. S. Trzcieliński, Wyd. Politechniki Poznańskiej, Poznań 2005
  3. Brzozowski M., Kopczyński T., Przeniczka J., Metody organizacji i zarządzania, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2001.
  4. Faulkner D., Bowman C., Strategie konkurencji, Wydawnictwo FELBERG SJA, Warszawa 1999.
  5. Gajęcki R. (red.), Rozwój firmy. Teoria przedsiębiorstwa. Wprowadzenie, Wydawnictwo SGH, Warszawa 1997.
  6. Garbarski L., Kłosiewicz U., Nowacki R., Olejniczuk-Merta A., Słomińska B., Strużycki M., Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 1999.
  7. Gołębiowski T. (red.), Marketing na rynku instytucjonalnym, PWE, Warszawa 2003.
  8. Gordon I.H., Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001.
  9. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  10. Jabłoński K., Rola kooperacji w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw przemysłu drzewnego, [w:] Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach konkurencji, red. L. Nieżurawski, Wydawnictwo Agencja Marketingowa APIS, Olsztyn 2002.
  11. Jerzyk E., Leszczyński G., Mruk H., Kreatywność w biznesie, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2004.
  12. Kaleta A., Współpraca strategiczna konkurentów szansą polskich przedsiębiorstw, [w:] Przedsiębiorstwo kooperujące, red. Z. Dworzecki, Wydawnictwo Euro Expert Grupa Doradcza, Warszawa 2002.
  13. Kaliński D., Marciszewska E., Współpraca partnerska warunkiem umocnienia pozycji konkurencyjnej polskiego transportu lotniczego, [w:] Wspólna Europa. Międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw, red. H. Brdulak, Wydawnictwo SGH, Warszawa 1999.
  14. Kempny D., Związki partnerstwa w logistycznym łańcuchu dostaw, [w:] Człowiek w procesie gospodarowania, red. K. Jaremczuk, Poligrafia Wyższego Seminarium Duchownego w Rzeszowie, Rzeszów 1998.
  15. Kostera M., Postmodernizm w zarządzaniu, PWE, Warszawa 1996.
  16. Koźmiński A.K., Zarządzanie międzynarodowe. Konkurencja w klasie światowej, PWE, Warszawa 1999.
  17. Krzyżanowski L.J., O podstawach kierowania organizacjami inaczej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  18. Machaczka J., Podstawy zarządzania, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2001.
  19. Maciaszek Z., W poszukiwaniu nowego paradygmatu zarządzania, "Zeszyty Naukowe Wyższa Szkoła Zarządzania w Warszawie", nr 1, Warszawa 2005.
  20. Moszkowicz M., Strategia przedsiębiorstwa okresu przemian, PWE, Warszawa 2000.
  21. Obłój K., Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1993.
  22. Olszewska B., Rola zagranicznych inwestycji bezpośrednich w gospodarce polskiej w okresie transformacji, [w:] Rozwój gospodarki polskiej i rosyjskiej, red. S. Kiełczewski, B. Olszewska, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 920, Wydawnictwo AE, Wrocław 2002.
  23. Platonoff A.L., System dynamicznego zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004.
  24. Romanowska M. (red.), Podstawy organizacji i zarządzania, Difin, Warszawa 2001.
  25. Stachowiak A., Zwinne przedsiębiorstwo - wyznaczniki i ocena zwinności, [w:] Nowoczesne przedsiębiorstwo, red. S. Trzcieliński, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2005.
  26. Stępień B., Sulimowska-Formowicz M., Rodzaje i przyczyny luki konkurencyjnej w przedsiębiorstwie, "Gospodarka Narodowa" 2003 nr 11-12.
  27. Stopczyński B., Partnerzy wspomagający kreowanie i komercjalizacje innowacji, [w:] Polski konsument i przedsiębiorstwo na jednolitym europejskim rynku, red. J. Karwowski, Wydawnictwo Printshop, Szczecin 2005.
  28. Strużycki M. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2002.
  29. Trzcieliński S., Modele zwinności przedsiębiorstwa, [w:] Nowoczesne przedsiębiorstwo, red. S. Trzcieliński, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2005.
  30. Wiktor J.W., Cechy orientacji marketingowej przedsiębiorstw polskich w aspekcie współpracy na rynkach międzynarodowych, [w:] Obszary współpracy polskich przedsiębiorstw, red. J. Karwowski, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2001.
  31. Zineldin M., Co-opetition: the Organisation of the Future, "Marketing Intelligence&Planning" 2004, vol. 22, nr 7.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu