BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bodak Andrzej (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu), Jagoda Agnieszka (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu), Pietroń-Pyszczek Agata (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Stowarzyszenie jako przykład instytucjonalizacji w kreowaniu wizerunku przedsiębiorstwa agroturystycznego
Association as An Example of Institutionalization in Creating the Image of a Farm Tourism Company
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1118, t. 1, s. 98-102, bibliogr. 3 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2006 : konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. T. 1
Słowa kluczowe
Agroturystyka, Stowarzyszenia
Agrotourism, Associations
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wizerunek przedsiębiorstwa kształtuje to, co ludzie myślą na jego temat, a zatem jest subiektywnym o nim wyobrażeniem. Każdy podmiot funkcjonujący na rynku ma zatem jakiś wizerunek, powstający w wyniku zamierzonych lub przypadkowych działań. Celowe i świadome kreowanie owego wizerunku, stanowiąc element public relations, polega na budowaniu i utrzymywaniu pozytywnych wyobrażeń i opinii o przedsiębiorstwie. Owa aktywność łączona jest zwykle z dbałością o jakość i niezawodność produktów (usług) oraz o ich skuteczną promocję. Jednakże w ostatecznym rozrachunku efektywność wskazanych działań zależy od opinii otoczenia w jego wymiarze indywidualnym i zbiorowym. W związku z tym należy przyjąć, iż wizerunek jest wypadkową określonych działań przedsiębiorstwa, a także cech osób, do których działania te są adresowane.
Uwzględniając specyfikę funkcjonowania przedsiębiorstwa agroturystycznego, wskazano na działania istotne dla kreowania poszczególnych elementów jego wizerunku. Na tym tle zwrócono uwagę na formułę stowarzyszenia jako przykład instytucji, która może skutecznie wspierać autonomiczne przedsięwzięcia swoich członków w analizowanym zakresie. Zweryfikowano to empirycznie, odwołując się do doświadczeń Sudeckiego Towarzystwa Turystyki Wiejskiej. (fragment tekstu)

The article points out the activities which are significant for creating the farm tourism company image. Taking Polish conditions of such companies functioning into account, the authors would like to stress the usefulness of forming farm tourism groups (associations). The activity of "Sudeckie Towarzystwo Turystyki Wiejskiej" (Sudetic Association of Farm Tourism) has been verified. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cenker E.M., Public relations, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2000.
  2. Drzewiecki M., Podstawy agroturystyki, Wydawnictwo OPO, Bydgoszcz 2001.
  3. Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu