- Autor
- Cyrek Piotr (Uniwersytet Rzeszowski), Cyran Kazimierz (Uniwersytet Rzeszowski)
- Tytuł
- Czynniki konkurencyjności wybranych kanałów dystrybucji żywności w opinii konsumentów
Factors of Competitiveness of Chosen Food Distribution Channels in Consumers' Opinion - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1118, t. 1, s. 147-152, rys., tab., bibliogr. 3 poz.
- Tytuł własny numeru
- Agrobiznes 2006 : konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. T. 1
- Słowa kluczowe
- Żywność, Kanały dystrybucji, Badanie opinii, Konsument
Food, Distribution channels, Opinion research, Consumer - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Niniejsze opracowanie zawiera próbę wyodrębnienia najistotniejszych czynników, które mają znaczenie przy ocenie konkurencyjności kanałów dystrybucji dokonanej na podstawie opinii konsumentów. Źródłem zaprezentowanych wyników są badania kwestionariuszowe, przeprowadzone na przełomie listopada i grudnia 2005 r., na grupie 300 losowo dobranych respondentów - mieszkańców województwa podkarpackiego. W badaniu poproszono respondentów o określenie znaczenia, jakie mają wybrane czynniki oferty handlowej przy wyborze miejsca zakupu żywności. Do oceny znaczenia tych czynników zastosowano sześciostopniową skalę od zera - czynnik nie ma żadnego znaczenia, do 5 - czynnik ma bardzo duże znaczenie. (fragment tekstu)
One of the elements strengthening competitive advantage of trade enterprises is possession and a continuous improvement in the abilities of diagnosing and meeting purchasing needs of consumers. Purchasing preferences are, however, strongly diversified, especially when the form of assessed distribution channel is taken as a diversifying factor. Many factors decide about the choice of a purchasing place, among others there are: a diversity of assortment, a level of prices, quality of offered products, professionalism and culture of personnel, properly chosen trade time, favorable purchasing climate, a unique offer and some added services. However, the level of relevance of these factors is different for any individual distribution channel. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Grzybowska B., Juchniewicz M., Czynniki determinujące zachowania nabywców produktów żywnościowych, [w:] Efektywność zarządzania marketingowego, red. M. Adamowicz, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2005, s. 145-154.
- Jeżewska-Zychowicz M., Kołodziejczak J., Charakterystyka postaw konsumentów na rynku żywności w perspektywie działań marketingowych, [w:] Efektywność zarządzania marketingowego, red. M. Adamowicz, Wyd. SGGW, Warszawa 2005, s. 155-164.
- Kaplan R.S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 79.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol