BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cyrek Piotr (Uniwersytet Rzeszowski), Cyran Kazimierz (Uniwersytet Rzeszowski)
Tytuł
Czynniki konkurencyjności wybranych kanałów dystrybucji żywności w opinii konsumentów
Factors of Competitiveness of Chosen Food Distribution Channels in Consumers' Opinion
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1118, t. 1, s. 147-152, rys., tab., bibliogr. 3 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2006 : konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. T. 1
Słowa kluczowe
Żywność, Kanały dystrybucji, Badanie opinii, Konsument
Food, Distribution channels, Opinion research, Consumer
Uwagi
summ.
Abstrakt
Niniejsze opracowanie zawiera próbę wyodrębnienia najistotniejszych czynników, które mają znaczenie przy ocenie konkurencyjności kanałów dystrybucji dokonanej na podstawie opinii konsumentów. Źródłem zaprezentowanych wyników są badania kwestionariuszowe, przeprowadzone na przełomie listopada i grudnia 2005 r., na grupie 300 losowo dobranych respondentów - mieszkańców województwa podkarpackiego. W badaniu poproszono respondentów o określenie znaczenia, jakie mają wybrane czynniki oferty handlowej przy wyborze miejsca zakupu żywności. Do oceny znaczenia tych czynników zastosowano sześciostopniową skalę od zera - czynnik nie ma żadnego znaczenia, do 5 - czynnik ma bardzo duże znaczenie. (fragment tekstu)

One of the elements strengthening competitive advantage of trade enterprises is possession and a continuous improvement in the abilities of diagnosing and meeting purchasing needs of consumers. Purchasing preferences are, however, strongly diversified, especially when the form of assessed distribution channel is taken as a diversifying factor. Many factors decide about the choice of a purchasing place, among others there are: a diversity of assortment, a level of prices, quality of offered products, professionalism and culture of personnel, properly chosen trade time, favorable purchasing climate, a unique offer and some added services. However, the level of relevance of these factors is different for any individual distribution channel. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Grzybowska B., Juchniewicz M., Czynniki determinujące zachowania nabywców produktów żywnościowych, [w:] Efektywność zarządzania marketingowego, red. M. Adamowicz, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2005, s. 145-154.
  2. Jeżewska-Zychowicz M., Kołodziejczak J., Charakterystyka postaw konsumentów na rynku żywności w perspektywie działań marketingowych, [w:] Efektywność zarządzania marketingowego, red. M. Adamowicz, Wyd. SGGW, Warszawa 2005, s. 155-164.
  3. Kaplan R.S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 79.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu