BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Góralczyk Marzena (Uniwersytet Zielonogórski)
Tytuł
Uwarunkowania konsumpcji artykułów spożywczych na przykładzie wyrobów mleczarskich i mięsnych - studium przypadku
Conditioning Consumption of Groceries on the Example of the Dairy and Meat Products - the Study of Case
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1118, t. 1, s. 268-273, rys., tab., bibliogr. 1 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2006 : konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. T. 1
Słowa kluczowe
Artykuły spożywcze, Konsumpcja, Studium przypadku
Foodstuffs, Consumption, Case study
Uwagi
summ.
Abstrakt
Konkurencyjność produktów oferowanych na rynku przez przedsiębiorstwa zależy w dużym stopniu od tego, jak postrzegają je nabywcy. Czy kadra zarządzająca w podmiotach gospodarczych reprezentujących branżę spożywczą zna uwarunkowania konsumpcji tej grupy produktów? Czy istnieje potrzeba lepszego zrozumienia nabywców? Co może przyczynić się do tego, że polscy producenci będą równie konkurencyjni jak przedsiębiorstwa zagraniczne, które tak szybko opanowują nasz rodzimy rynek? Czy rola konsumentów w kreowaniu pozycji oferty przedsiębiorstwa jest właściwie doceniana przez naszych producentów? Na te i wiele jeszcze innych pytań musi odpowiedzieć kadra zarządzająca. Niniejszy artykuł jest próbą wskazania na rolę ostatecznych odbiorców reprezentujących stronę popytową uczestników rynku w tworzeniu konkurencyjności produktów oferowanych przez przedsiębiorstwa. (fragment tekstu)

The conditioning of consumption of dairy and meat products are discussed in the article. An essential role of price and quality in the shopping decisions of customers is shown. In the light of the conducted questionnaire investigations it is stated that consumers attach the smallest weight on the market to the advertisement of products. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu