- Autor
- Grzybowska-Brzezińska Mariola (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
- Tytuł
- Polityka dystrybucji przedsiębiorstwa jako element konkurencyjności w agrobiznesie
Politics of Distribution of Enterprise as An Element of Competitiveness in Agribusiness - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1118, t. 1, s. 288-294, tab., bibliogr. 3 poz.
- Tytuł własny numeru
- Agrobiznes 2006 : konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. T. 1
- Słowa kluczowe
- Dystrybucja produktu, Mleczarstwo, Konkurencyjność, Agrobiznes
Product distribution, Dairy, Competitiveness, Agrobusiness - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Celem badań była analiza i ocena kanałów dystrybucji produktów mleczarskich z uwzględnieniem ich przestrzennego zasięgu rynkowego, na przykładzie wybranej spółdzielni mleczarskiej działającej w województwie podlaskim. (fragment tekstu)
This project contains information on distribution as an element of "mix" marketing of our grocery products distribution with an emphasis on dairy products.
In the present market situation it is difficult to get competitive advantage for a product. It leads to a situation in which companies need to pay more attention to a better distribution system.
The main assumption of distribution is providing a product to a customer in an appropriate form, place and time.
The company uses four channels of distribution: warehouse receivers, supermarkets, retailers and direct receivers.
The survey on sale, structure and dynamics of changes shows that receivers have the main impact on the mentioned markets. The markets are defined as: local, regional and domestic. In retail sale there is a tendency of shortening the channels of distributor considering the height cost of service on the other market. Due to that process there is a concentration on the regional market (70% sale in this channel). (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Kłosiewicz U., Słomińska B., Handel w Polsce według statystyki GUS i badań IRWiK, "Marketing Rynek" 2000 nr 3.
- Mazurek-Łopacińska K., Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2002.
- Pokorska B., Maleszyk E., Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym, PWE, Warszawa 2002.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol