BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Iwan Bolesław (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Konkurencyjność polskich produktów mleczarskich na rynku Unii Europejskiej
Polish Dairy Products' Competitiveness on the European Union Market
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1118, t. 1, s. 321-327, tab., bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2006 : konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. T. 1
Słowa kluczowe
Rynek przetworów mlecznych, Konkurencyjność
Dairy market, Competitiveness
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
Unia Europejska (UE)
European Union (EU)
Abstrakt
Celem niniejszego opracowania jest zaprezentowanie niektórych elementów polskiego handlu zagranicznego artykułami mleczarskimi oraz próba wskazania pewnych aspektów konkurencyjności tych produktów na rynkach UE i rynkach zewnętrznych. (fragment tekstu)

Competition is one of the major characteristic of the market economy. Every sector aiming at development on the domestic and international market should define and strengthen its competitive advantages. The aim of the paper is to analyze some aspects of the Polish international trade of dairy products and to identify some aspects of competitiveness of these products on the international market. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Gomowicz M., Polskie mleczarstwo w aspekcie konkurencyjności na jednolitym rynku Unii Europejskiej, UW-M, Olsztyn 2003.
  2. Pietrzak M., Strategie konkurencji przodujących przedsiębiorstw w sektorze przetwórstwa mleka, SGGW, Warszawa 2002.
  3. Romanowska M., Strategia rozwoju i konkurencji, CIM, Warszawa 1998.
  4. Rynek mleka. Stan i perspektywy, Raport nr: 10,24, 27, 29.
  5. Seremak-Bulge J., Rok po akcesji - rynek mleka, Biuletyn Informacyjny ARR 2005 nr 10(172).
  6. Szajner P., Bilans mleka i zdolności eksportowe polskiego mleczarstwa, [w:] Polskie mleczarstwo, ZPPM, Warszawa 2003.
  7. Tkaczyk T.P., Przedsiębiorczość a strategie konkurencji, SGH, Warszawa 1998.
  8. Wójcik K., Konkurencja. Encyklopedia biznesu, t.1, Fundacja Innowacja, Warszawa 1995.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu