BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jąder Karolina (Akademia Rolnicza im. Augusta Cieszkowskiego w Poznaniu)
Tytuł
Uwarunkowania konkurencyjności produktów regionalnych w ofercie artykułów spożywczych
The Conditions of Regional Products Competitiveness in the Offer of Food Products
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1118, t. 1, s. 341-347, rys., tab., bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2006 : konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. T. 1
Słowa kluczowe
Produkty regionalne, Artykuły spożywcze, Konkurencyjność
Regional product, Foodstuffs, Competitiveness
Uwagi
summ.
Abstrakt
W niniejszym opracowaniu przedstawiono uwarunkowania konkurencyjności produktów regionalnych pochodzących z wybranego regionu Polski - Wielkopolski, określone na podstawie wyników badań opinii konsumentów - mieszkańców analizowanego regionu. (fragment tekstu)

The aim of this paper is to describe the conditions of the regional products competitiveness in the offer of the selected food products groups. The food products market of Wielkopolska - the intentionally selected region - is the object of this research. The competitiveness of the regional products from Wielkopolska in comparison to the food products from the other regions of Poland are analyzed. The outcomes of the consumers surveys are the base of this comparison. The surveys were made among the citizens of Poznan - the largest city in the Wielkopolska. The conditions and possibility of increasing the sale of the regional products in the analyzed region are analyzed. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Alvensleben V.R., Verbraucherpräferenzen für regionale Produkte: Konsumtheoretische Grundlagen, [w:] Dachverband Agrarforschung: Regionale Vermarktungssysteme in der Land-, Emährungs- und Forstwirtschaft, t. 30, Frankfurt/Main 2000.
  2. Balling R., Der Herkunftsaspekt als Erfolgsfaktor für das Lebensmittelmarketing, "Berichte über Landwirtschaft" 1995 nr 3.
  3. Karcz K., Kędzior Z., Postawy konsumentów wobec produktów krajowych i zagranicznych, AE, Katowice 1999.
  4. Jąder K., Produkty regionalne - ich miejsce i znaczenie w popycie i podaży wybranych grup artykułów spożywczych, AR, Poznań 2005 (praca doktorska).
  5. Hensche H.U., Hauser A., Reiniger G., Wildraut C., Verbraucherpräferenzen für Nahrungsmittel aus der näheren Umgebung - eine Chance für marktorientierte Landwirte, "Marketing der Agrar- und Ernährungswirtschaft" t. 7, Kiel 1993.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu