BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kapusta Franciszek (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Podstawy strategii konkurencyjności rolnictwa polskiego
Background to the Competitive Strategies of Polish Agriculture
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1118, t. 1, s. 361-365, tab., bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2006 : konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. T. 1
Słowa kluczowe
Rolnictwo, Konkurencyjność rolnictwa
Agriculture, Agricultural competitiveness
Uwagi
summ.
Abstrakt
W tym opracowaniu uwaga zostanie skupiona na diagnozie rolnictwa polskie: i jego otoczenia i częściowo na wyborze rynków oraz produktów.
Praca ma charakter analizy porównawczej, do napisania której wykorzystano wtórne materiały źródłowe. Zgromadzony materiał został opracowany i zinterpretowany za pomocą metod: statystycznej, porównawczej, opisowej i monograficznej. (fragment tekstu)

Poland has an important position in the European Union in terms of its area and the population - 6th place, area of agricultural - use 3rd, the agricultural population and the professionally active population in the farming - 1st. The Polish farming is using low amounts of NPK and high level of natural fertilizers and is performing regular changes of plants. In the animal production it is based on country fodders and concentrates with the high participation of plant components. Everything creates its base of getting the good quality of agricultural production.
In the production of agricultural basic commodities Poland takes high places in the European Union; to 8th. It is the biggest producer of cereal, including rye and oat, potatoes, and a significant producer of vegetables and fruit (4th place), and in the production of apples - 1st place, cow's milk; 4th place and meat 5th. This way in the production it has the prominence in spite of poor crops and the low productivity of animals.
Polish farming is predestined for manufacturing large amounts of good quality of some products to meet needs of the domestic and the E.U. market (e.g. rye, potatoes, apples and the concentrate of the apple juice, soft fruit, vegetables and their preserves, cultivated mushrooms, milk and its preserves and many others). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Hron J., Virtuálni formy organizace a konkurenceschopnost, [w:] Zbornik vedeckých prác z "Medzinárodých vedeckých dni 98", Sekcia Agrárny manažment, marketing a obchodná politika, Slovenská pol'nohospodársak univerzita, Nitra 1998.
  2. Kapusta F., Potrzebna strategia rozwoju polskiego rolnictwa, [w:] Działalność rolnicza oraz jej uwarunkowania w aspekcie integracji z Unią Europejską, Wyd. AP, Siedlce 2003.
  3. Kapusta F., Podstawy strategii zintegrowanego rozwoju wsi i rolnictwa w Polsce (wybrane zagadnienia), [w:] Rolnictwo a rozwój obszarów wiejskich, IRWiR PAN, AR w Szczecinie, Warszawa 2005.
  4. Podstawy strategii zintegrowanego rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich w Polsce, red. J. Wilkin, UW, Warszawa 2003.
  5. Polska 2025 - długookresowa strategia trwałego i zrównoważonego rozwoju, Warszawa 2002.
  6. Rocznik statystyczny rolnictwa i obszarów wiejskich 2005, GUS, Warszawa 2005.
  7. Rocznik statystyczny Rzeczpospolitej Polskiej, GUS, Warszawa 2004.
  8. Strategor, Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 1996.
  9. Wilkin J., Dlaczego potrzebujemy długookresowej strategii zintegrowanego rozwoju wsi i rolnictwa w Polsce, "Wieś i Rolnictwo" 2004 nr 2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu