BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kondratowicz-Pozorska Jolanta (Akademia Rolnicza w Szczecinie)
Tytuł
Zmiany w polityce i strategii marketingu stosowanej przez podmioty gospodarki żywnościowej
Changes in Politics and Marketing Strategy Used by Firms of Food Economy
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1118, t. 1, s. 447-454, tab., bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2006 : konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. T. 1
Słowa kluczowe
Gospodarka żywnościowa, Polityka marketingowa, Strategia marketingowa
Food economy, Marketing policy, Marketing strategy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem opracowania jest charakterystyka stosowanych przez podmioty gospodarki żywnościowej strategii marketingowych i instrumentów polityki marketingowej. Podjęto próbę określenia kierunków ich zmian. Badania mają charakter rozważań teoretycznych, które zilustrowano licznymi przykładami z życia gospodarczego. (fragment tekstu)

Competition is one of the basic mechanisms of free market. Nowadays a low price of products and its high quality is not enough to win the competition. There is necessity to have new ideas how to get new customers, keep the current ones and survive on the market. Active companies oriented on a customer are successful ones. Firms which change into this direction (being oriented on a customer) should enable a company to become a successful one. To get this effect there should be a change in standards of marketing strategies. The author presents changes which are made in understanding the 7P conception in food economy. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Castenow D., Nowy marketing w praktyce, PWN, Warszawa 1996, s. 102-110.
  2. Dietl J., Marketing, PWE, Warszawa 1985, s. 349.
  3. Freeman C., The Economics of Industrial Innovation, Penguin Modem Economics Texts, Manchester 1974.
  4. Kamerschen D., McKenzie R., Nardinelli C., Ekonomia, Fundacja Gospodarcza NSZZ 'Solidarność', Gdańsk 1991.
  5. Makarski S., Grzybek M., Marketing w gospodarce żywnościowej, Akademia Rolnicza, Kraków 1997.
  6. Przepiorą A., Marketing i planowanie w gospodarstwie rolnym, WODR, Gdańsk 2002, s. 4.
  7. Rosa G., Działania marketingowe jako obszar konkurowania w usługach w świetle trendów zachowań konsumentów, [w:] Marketing przyszłości. Trendy, strategie, instrumenty, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 414, Szczecin 2005, s. 235-236.
  8. Sullivan M., Adcock D., Marketing w handlu detalicznym, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  9. Urban S., Szlachta K., Ekonomika i organizacja handlu żywnością, Wydawnictwo AE, Wroclaw 2000, s. 77.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu