BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Koreleski Dariusz (University of Agriculture in Cracow, Poland)
Tytuł
Perception of Entrepreneurship and Its Conditioning
Percepcja przedsiębiorczości i jej uwarunkowania
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1118, t. 1, s. 455-460, bibliogr. 3 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2006 : konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. T. 1
Słowa kluczowe
Przedsiębiorczość
Entrepreneurship
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Artykuł przedstawia kwestię postrzegania przedsiębiorczości oraz uwarunkowania z nią związane. Wskazuje na istotę zagadnienia percepcji oraz pojmowania przedsiębiorczości. Autor zaprezentował siedem uniwersalnych zasad Leonarda da Vinci w odniesieniu do zjawiska, a raczej procesu przedsiębiorczości. Ukazano ten proces w ujęciu analitycznym, prezentując inne towarzyszące mu procesy. Przedstawiono różnorodne uwarunkowania i mechanizmy wpływające na postrzeganie i kształtowanie się postaw przedsiębiorczych. (oryginalny abstrakt)

The process of life consists of many different processes which often occur simultaneously. The man perceives them in different ways, depending on nurture and force of habit. Some of them stimulate the entrepreneurial behaviours but some are rather of conservative character and may create a sort of an internal barrier or even hurdle. Hence, the conditionings of perceiving entrepreneurship seem to be of the utmost importance, influencing the future economic life of individual households and then enterprises. Thus, the immediate or intuitive recognition within the perception should stress the positive emotions enabling the continuous process of favourable performance, regarding perseverance. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Gelb M.J., How to Think like Leonardo da Vinci, Dell Publishing, New York 1998.
  2. Koreleski D., Conditionings of the Development of Entrepreneurship in a Region, University of Hradec-Kralove, The Czech Republic, Hradec-Kralove 2006.
  3. Urban S., Marketing terytorialny jako czynnik pobudzający przedsiębiorczość, [w:] Przedsiębiorczość i marketing szansą rozwoju obszarów wiejskich, ed. S. Urban, AE, Wrocław 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu