- Autor
- Kowalska Anna (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
- Tytuł
- Konkurencja w gastronomii zamkniętej na przykładzie wybranych szkół podregionu wrocławskiego i Wrocławia
Competition in School Gastronomy on the Example of Chosen School in Wroclaw Subregion and in Wroclaw City - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1118, t. 1, s. 469-476, rys., tab., bibliogr. 2 poz.
- Tytuł własny numeru
- Agrobiznes 2006 : konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. T. 1
- Słowa kluczowe
- Gastronomia, Placówki gastronomiczne, Oświata
Gastronomy, Catering establishments, Education system - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Materiałem badawczym wykorzystanym w artykule były dane empiryczne zebrane metodą ankietową. W badaniu zdecydowano się na celowy dobór próby przy zastosowaniu techniki doboru kwotowego. Podstawowym kryterium doboru próby był rodzaj placówki szkolnej oraz podregion, w którym się one znajdują.
Badania przeprowadzono na próbie 39 szkół podstawowych i gimnazjów z 450 szkól ogółem (około 9%) znajdujących się we Wrocławiu oraz podregionie wrocławskim. Przebadano również 1916 uczniów w wieku szkolnym 10-15 lat. Próbowano uwzględnić reprezentatywny udział szkół w zależności od powiatu, a liczbę szkół podstawowych i gimnazjum starano się dobrać proporcjonalnie do ich udziału w danym powiecie.
Celem badań ankietowych przeprowadzonych w pierwszym kwartale 2004 r. była próba ustalenia stopnia zainteresowania podmiotów prywatnych inwestowaniem w działalność usługową w placówkach szkolnych oraz uwagi uczniów na temat tych podmiotów. (fragment tekstu)
Private firms are getting more interested in offering their services to schools. A choice of a firm offering gastronomic services is led by following reasons: prices offered for a meal, quality of services and also additional benefits which a private firm may offer the school. Schools in big cities are the ones that use the services of private gastronomic services. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- http://pl.wikipedia.org/wiki/konkurencja.
- Marak J., Metody gromadzenia danych, [w:] Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, red. K. Mazurek-Łopacińska, Wydawnictwo AE, Wrocław 2002, s. 118.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol