BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kowalska Anna (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Konkurencja w gastronomii zamkniętej na przykładzie wybranych szkół podregionu wrocławskiego i Wrocławia
Competition in School Gastronomy on the Example of Chosen School in Wroclaw Subregion and in Wroclaw City
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1118, t. 1, s. 469-476, rys., tab., bibliogr. 2 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2006 : konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. T. 1
Słowa kluczowe
Gastronomia, Placówki gastronomiczne, Oświata
Gastronomy, Catering establishments, Education system
Uwagi
summ.
Abstrakt
Materiałem badawczym wykorzystanym w artykule były dane empiryczne zebrane metodą ankietową. W badaniu zdecydowano się na celowy dobór próby przy zastosowaniu techniki doboru kwotowego. Podstawowym kryterium doboru próby był rodzaj placówki szkolnej oraz podregion, w którym się one znajdują.
Badania przeprowadzono na próbie 39 szkół podstawowych i gimnazjów z 450 szkól ogółem (około 9%) znajdujących się we Wrocławiu oraz podregionie wrocławskim. Przebadano również 1916 uczniów w wieku szkolnym 10-15 lat. Próbowano uwzględnić reprezentatywny udział szkół w zależności od powiatu, a liczbę szkół podstawowych i gimnazjum starano się dobrać proporcjonalnie do ich udziału w danym powiecie.
Celem badań ankietowych przeprowadzonych w pierwszym kwartale 2004 r. była próba ustalenia stopnia zainteresowania podmiotów prywatnych inwestowaniem w działalność usługową w placówkach szkolnych oraz uwagi uczniów na temat tych podmiotów. (fragment tekstu)

Private firms are getting more interested in offering their services to schools. A choice of a firm offering gastronomic services is led by following reasons: prices offered for a meal, quality of services and also additional benefits which a private firm may offer the school. Schools in big cities are the ones that use the services of private gastronomic services. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. http://pl.wikipedia.org/wiki/konkurencja.
  2. Marak J., Metody gromadzenia danych, [w:] Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, red. K. Mazurek-Łopacińska, Wydawnictwo AE, Wrocław 2002, s. 118.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu