BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kutkowska Barbara (Akademia Rolnicza we Wrocławiu; Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa PAN)
Tytuł
Produkt turystyki wiejskiej Dolnego Śląska na konkurencyjnym rynku turystycznym okolic Wrocławia
Rural Tourism Product of Lower Silesia on the Competitive Tourist Market of Wroclaw Region
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1118, t. 1, s. 525-530, bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2006 : konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. T. 1
Słowa kluczowe
Turystyka wiejska, Rynek turystyczny, Agroturystyka
Rural tourism, Tourism market, Agrotourism
Uwagi
summ.
Abstrakt
W roku 2004 przeprowadzono badania na obszarach wiejskich w rejonie Wrocławia. Ich celem było poznanie różnorodności ofert położonych tam gospodarstw agroturystycznych oraz określenie segmentów rynku korzystających z tego rodzaju usług. Zakres badań obejmował analizę: walorów turystycznych okolic Wrocławia, gospodarstw agroturystycznych ze szczególnym uwzględnieniem oferowanego przez nie produktu, sposobów jego promocji i dystrybucji, charakterystykę segmentów rynku zainteresowanych ofertą agroturystyczną oraz konkurencji na rynku usług turystycznych. Do badań wybrano 16 gospodarstw agroturystycznych funkcjonujących w sąsiedztwie aglomeracji wrocławskiej. Materiał źródłowy zebrano na podstawie specjalnie do tego celu opracowanego kwestionariusza ankiety, która umożliwiła zgromadzenie informacji związanych z problematyką wchodzącą w zakres tematyczny badań. (fragment tekstu)

In 2004 16 agritourist farms located nearby Wroclaw agglomeration were taken under investigation. The aim of this research is analysis of rural tourism product of this region and its methods of promotion and distribution. Moreover, the analysis of competition among agritourist farms and other tourist objects located in the closest region is the purpose of this research. Analysis of the neighborhood of the farms under investigation confirms strong competition. These areas are characterized by well-developed tourist infrastructure. There are hotels, inns, boarding-houses, centers of rest and recreation. This is the reason that agritourist farms holders must create an original offer relying on attraction of rural areas and farm stocks addressed to a specific group of buyers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Gaworecki W., Turystyka, PWE, Warszawa 1998.
  2. Holloway J.Ch., Robinson Ch., Marketing w turystyce, PWE. Warszawa 1997.
  3. Kutkowska B., Produkty turystyki wiejskiej na Dolnym Śląsku, [w:] Przedsiębiorczość i marketing szansą rozwoju obszarów wiejskich, red. S. Urban, Wydawnictwo AE, Wrocław 2004.
  4. Kutkowska B., Turystyka wiejska w Parku Krajobrazowym Doliny Baryczy, "Wieś i Doradztwo" nr 3 (39), Kraków 2004.
  5. Wyrwicz E., System kwalifikacji i kategoryzacji wiejskiej bazy noclegowej w Polsce oraz jej wymogi w innych krajach, red. U. Świetlikowska, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu