BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stawicka Ewa (Warsaw University of Life Sciences, Poland)
Tytuł
Corporate Social Responsibility and the Milk Market in Poland
Źródło
Turystyka i Rozwój Regionalny, 2018, vol. 9, s. 71-80, rys., tab., bibliogr. 19 poz.
Journal of Tourism and Regional Development
Tytuł własny numeru
Współczesne problemy rozwoju turystyki
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność, Rynek mleka, Mleczarstwo, Przemysł mleczarski, Innowacje społeczne, Przewaga konkurencyjna
Social Responsibility, Milk market, Dairy, Dairy industry, Social innovations, Competitive advantage
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Sustainable development was initially associated only with the protection of the natural environment, and eco-development is now an aspect of corporate social responsibility (CSR). Social responsibility refers to responsibility and service to stakeholders interslators, in which three goals should be reconciled: economic, environmental and social. There are more and more good practices, often innovative ones, which have shaped the competitive advantage of Polish companies on the market for some time. The aim of the publication is to analyze and evaluate the development of the concept of social responsibility in milk processing plants in Poland. The basis of the study is the subject literature and a description of practices on the example of TOP companies - the main centers of the dairy industry in Poland. The article is a contribution and a voice in the discussion about showing opportunities and creating a competitive advantage in the aspect of social innovations and changing business models. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Breakthrough Business Models, Exponentially More Social, Lean, Integrated And Circular, Volans i Business and Sustainable Development Commission 2016.
  2. Bocken N.M.P., Short AS.W., Rana P., Evans S.: A value mapping tool for sustainable business modeling, Corporate Governance: The International Journal of Business in Society, 2013. no. 13(5).
  3. Danone: Raporty społeczne Danone za lata 2006-2009, 2010-2012, Na drodze do współodpowiedzialności, retrieved from www.raportyspołeczne.pl (accesses: 25.07.2018).
  4. Hittner J.: Attaining Sustainable Growth Through Corporate Social Responsibility, IBM Institute for Business Value, IBM Corporation 2008.
  5. Zdziarska T.: Rynek mleka, Rynek Rolny no. 10(320), 2017.
  6. www.sustainabledevelopment.un.org/milestones/wced (accessed: 25.07.2018).
  7. www.raportyspoleczne.pl
  8. www. regiohurt.pl (accessed: 25.07.2018).
  9. www.mlekpol.com.pl (accessed: 30.07.2018).
  10. www.mlekovita.com.pl (accessed: 27.07.2018).
  11. www.polmlek.com (accessed: 27.07.2018).
  12. www. piatnica.com.pl/ (accessed: 27.07.2018).
  13. www.spomlek.pl/ (accessed: 30.07.2018).
  14. mleczarnia.lowicz.pl/ (accessed: 20.08.2018).
  15. www.lacpol.com.pl/ (accessed: 20.08.2018).
  16. www.osmkolo.pl (accessed: 20.08.2018).
  17. www.lactalis.pl/ (accessed: 20.08.2018).
  18. www.smgostyn.pl (accessed: 20.08.2018).
  19. www.forbes.pl/przywodztwo/mlekovita (accessed: 25.07.2018).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2353-9178
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.22630/TIRR.2018.9.8
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu