BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Górski Jarosław Wojciech (Uniwersytet Warszawski)
Tytuł
Instytucjonalne fundamenty polityki promocji gospodarki Polski
The Promotional Policy of Poland's Economy - the Institutional Basis
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1129, s. 379-391, bibliogr. 17 poz.
Tytuł własny numeru
Współczesne problemy polityki ekonomicznej
Słowa kluczowe
Polityka gospodarcza, Promocja gospodarki
Economic policy, Promotion of the economy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Na tle analizy pokrótce zobrazowanej potrzeby podjęcia intensywnej oraz skoordynowanej aktywności w zakresie promocji Polski nasuwa się pytanie o to, czy istnieje w ogóle polityka promocji Polski. Celem tego referatu jest skondensowana (ze względu na ograniczenia narzucone formą opracowania) prezentacja instytucjonalnych uwarunkowań polityki promocji gospodarki Polski. W tym celu zostaną pokazane sposoby rozumienia polityki promocji gospodarki w powiązaniu z polityką promocji kraju w ogóle, wskazane też będą kompetencyjne, a w pewnej mierze także programowe ramy tej polityki. (fragment tekstu)

The article deals with the problem of the policy of promoting Poland's economy. The aim of the text is to analyse the institutional environment of the policy with respect to the efficiency of the introduced solutions and prospects for further development. Especially, some connections of the promotional policy of economy with the overall promotional policy of a country are showed. Futhermore, the analysis focuses on the relationships within the network of promotional organizations that occur between governmental and non-governmental institutions. The text offers also an inspection of relations of substitution and complementarity which arise among different functions and actions of various institutions which deal with the promotion of Polish economy.
The general conclusion from the research is that there is a great need for a closer coordination of a big number of different programs in the field of promotional policy. A clear relationship net between institutions should be established, especially between agencies managing overall policy of Poland's promotion and those responsible for economic promotion. It is also recommended that more intensive efforts should be made in order to found a strong body in charge of economic promotional policy - supposedly the Polish Agency for Economic Promotion (Polska Agencja Promocji Gospodarczej - PAPG). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Błaszczak A., Potrzebny przełom, "Rzeczpospolita" z dn. 1 kwietnia 2004 r.
  2. ISP, Projekt: wzajemny wizerunek Polaków i mieszkańców Unii Europejskiej, kier. projektu L. Kolarska-Bobińska, (cykl publikacji dostępnych na stronach www Instytutu Spraw Publicznych: http://www.isp.org.pl), Warszawa 2000-2001.
  3. Decyzja nr 4 Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 2005.05.09 w sprawie podziału pracy w kierownictwie Ministerstwa Gospodarki i Pracy, Minister Gospodarki i Pracy, 2005, http://www.mg.gov.pl.
  4. KIG, Deklaracja programowa, Krajowa Izba Gospodarcza, Warszawa, czerwiec 2001, http://www.kig.pl/onas_deklaracja.htm.
  5. MGiP, Cele strategiczne i priorytety Narodowego Planu Rozwoju na lata 2007-2013, Ministerstwo Gospodarki i Pracy, Warszawa, styczeń 2005.
  6. MGiP, Marka dla Polski, Ministerstwo Gospodarki i Pracy, Warszawa 6 grudnia 2004 r., http://www.mgip.gov.pl/Wiadomosci/Gospodarka/Marka+dla+Polski.htm.
  7. MGiP, Strategia rozwoju turystyki na lata 2007-2013, Ministerstwo Gospodarki i Pracy, Warszawa, maj 2005.
  8. MGPiPS, Program promocji gospodarczej Polski do roku 2005, Ministerstwo Gospodarki i Pracy i Polityki Społecznej, Warszawa 2 września 2003 r.
  9. MK, Narodowa strategia rozwoju kultury na lata 2004-2013, Ministerstwo Kultury, Warszawa 2004.
  10. MK, Uzupełnienie narodowej strategii rozwoju kultury na lata 2004-2020, Ministerstwo Kultury, Warszawa 2005.
  11. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki i Pracy, DzU nr 134, poz. 1428.
  12. Steinhoff J., Marka Polska - made in Poland. Wyjście na świat, [w:] Gospodarka pod własną banderą, red. M. Boruc, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2000.
  13. Ustawa z dnia 4 września 1997 r. o działach administracji rządowej, DzU 1997 ni' 141, poz. 943,zpóźn. zm.
  14. Ustawa z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, DzU 2000 nr 109, poz. 1158, z późn. zm.
  15. Zadania instytutów polskich za granicą Dz.Urz. Ministra Spraw Zagranicznych, Warszawa, 23 stycznia 2004 r., nr 1.
  16. Zaleski B., Wystąpienie na konferencji " Rola mediów w kreowaniu wizerunku Polski ", Warszawa 31 marca 2004, Radio Polonia: http://www.radio.com.pl/polonia/_doc/Zalewski-wystapienie.doc.
  17. Zarządzenie nr 34 Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 marca 2004 r. w sprawie utworzenia Zespołu ds. Promocji Rzeczypospolitej Polskiej, Biuletyn Informacji Publicznej: http://bip.kprm.gov.pl/bip/index.jsp7ar-tld=898.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu