BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Starzyk Agnieszka (Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie)
Tytuł
Współczesne tendencje kształtowania architektury przedszkolnej w Polsce
Contemporary Tendencies in Shaping Preschool Architecture in Poland
Źródło
Kwartalnik Naukowy Uczelni Vistula, 2019, nr 2(60), s. 126-134, tab., bibliogr. 8 poz.
Vistula Scientific Quarterly
Słowa kluczowe
Architektura, Budownictwo użyteczności publicznej, Studium przypadku
Architecture, Public buildings, Case study
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem badawczym było wykazanie nowych tendencji kształtowania architektury przedszkolnej w Polsce. Zastosowano metodę analizy i krytyki piśmiennictwa, case study oraz metodę intuicyjną opartą na osobistych doświadczeniach projektowych autorki. Studium przypadku pozwoliło na wyciągnięcie wniosków - tendencje formalne, funkcjonalno-przestrzenne i prośrodowiskowe kształtowania architektury przedszkolnej są zbliżone, z uwzględnieniem lokalnych kontekstów. (abstrakt oryginalny)

The research goal was to show new trends in shaping contemporary preschool architecture in Poland. The literature analysis and criticism method, the case study method, as well as intuitive method based on the author's personal design experience were applied. A case study allowed to draw the conclusion - formal, functional and spatial, as well as pro-environmental tendencies observable in shaping pre-school architecture are corresponding, with reference to local contexts. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Brukalska B. (1948), Zasady społeczne projektowania osiedli mieszkaniowych, Wydaw-nictwo Ministerstwa Odbudowy, Warszawa.
  2. Jankowska J. (1954), Przedszkola (Materiały do projektowania, Zeszyt nr 3), PWN, Wa rsz awa .
  3. Jankowska J., Uniejewski A., Uniejewski T. (1962), Budownictwo szkół i przedszkoli, Instytut Urbanistyki i Architektury, Arkady, Warszawa.
  4. Starzyk A. (2019a), Współczesna architektura przedszkolna. Studium obiektów zrealizowanych w Warszawie w latach 2000-2018, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wa rsz awsk iej, Wa rsz awa .
  5. Starzyk A. (2019b), Współczesne tendencje kształtowania architektury przedszkolnej w Europie, "Kwartalnik Naukowy Uczelni Vistula", nr 1(59).
  6. Wiśniewska J. (2015), Sieć przedszkoli w Polsce w pierwszej powojennej dekadzie,"Język - Szkoła - Religia", Vol. 10, No. 3.
  7. (www1) http://www.a ronet.pl/index.php?mod=nagroda&n_id=3803 [dostęp: 13.12.2017].
  8. (www2) https://podlaskamarka.pl/kandydaci/przedszkole-samorzadowe-gminy-suprasl-w-grabowce-gmina-suprasl/ [dostęp: 13.03.2019].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2084-4689
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu