BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dziembek Damian (Politechnika Częstochowska), Turek Tomasz (Politechnika Częstochowska)
Tytuł
Characteristics and Application of Unified Communications as a Service (UCaaS) in Enterprises
Charakterystyka i zastosowanie Unified Communication as a Service (UCaaS) w przedsiębiorstwach
Źródło
Informatyka Ekonomiczna / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2018, nr 4 (50), s. 47-65, rys., tab., bibliogr. 21 poz.
Business Informatics / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Słowa kluczowe
Komunikowanie, Komunikowanie w przedsiębiorstwie, Przedsiębiorstwo, Chmura obliczeniowa
Communication, Communication in organisation, Enterprises, Cloud computing
Uwagi
Klasyfikacja JEL: D8, D83
summ., streszcz.
Abstrakt
Artykuł przedstawia koncepcję ujednoliconej komunikacji w modelu cloud computing. Obecnie komunikacja staje się kluczowym czynnikiem zarządzania ze względu na rosnącą rolę zasobów informacyjnych. Nowe koncepcje i modele komunikacji są wynikiem ciągłej ewolucji technologii informatycznych. Wielowymiarowa i zintegrowana komunikacja jest ważnym elementem nowoczesnych procesów biznesowych, determinującym ich wydajność, skuteczność i wydajność. Pierwsza część artykułu zawiera prezentację podstawowych narzędzi komunikacji w organizacji. Na tej podstawie przedstawiono istotę Unified Communications w modelu usługowym (UCaaS). Następnie zwrócono uwagę na korzyści i zagrożenia wynikające z zastosowania UCaaS w organizacjach. Ostatnia część artykułu opisuje przykłady praktycznych wdrożeń UCaaS w polskich przedsiębiorstwach.(abstrakt oryginalny)

The article presents the concept of unified communication in cloud computing. Nowadays communication is becoming a key management factor because of the increasing role of information resources. New concepts and models of communication are the result of the constant evolution of information technology. Multidimensional and integrated communication is an important element of modern business processes, determining their efficiency, effectiveness and performance. The first part of the study presents the basic communication tools in the organization. On this basis, the essence of Unified Communications as a Service (UCaaS) is presented as a new communication model. Next, the benefits and risks resulting from the use of UCaaS were pointed out. The last part of the article describes examples of the practical implementations of UCaaS in Polish enterprises.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Fikry A., Abdul G., Mukhtar Z., 2012, Unified communication: It's all between you and me, Business Strategy Series, 13, pp. 168-172.
  2. Global Adoption of Unified Communication, https://www.researchgate.net/publication/323686286_Global_Adoption_of_Unified_Communication_Technologies_as_Part_of_Digital_Transformation_in_Organizations_A_Cross-Cultural_Perspective, accessed: 16 July 2018
  3. IDC's U.S. Enterprise Communications Survey, 2017.
  4. Kowalczyk T., 2015, Zintegrowana komunikacja z chmury, ComputerWorld, 18.06.2015, https://www.computerworld.pl/news/Zintegrowana-komunikacja-z-chmury,402228.html.
  5. Kurzi U., 2015, Challenges faced by UCC operators. Unified communication and collaboration, CryptoMagazine, 2/15.
  6. Lazar I., 2018, https://searchunifiedcommunications.techtarget.com/feature/Evaluating-UCaaS-providers-How-to-choose-the-right-one, January.
  7. MarketsAndMarkets, Unified Communication as a Service (UCaaS) Market, https://www.marketsandmarkets.com/Market-Reports/unified-communication-as-a-service-ucaas-market-893.html.
  8. O'Connell D., Elliot B., Benitez R.A., 2017, Magic quadrant for unified communications as a service, Worldwide, 6 September, www.gartner.com/home.
  9. Raport IDC, 2012, Polish UC&C and Call Center Market Research Update.
  10. Riemer K., Frößler F., 2007, Introducing real-time collaboration systems: Development of a conceptual scheme and research directions, Communications of the Association for Information Systems, 20, pp. 204-225.
  11. Roe D., 2018, Gartner Names Top Unified Communications Vendors, LinkedIn Buys Glint, More News, Oct 26, https://www.cmswire.com/digital-workplace/gartner-names-top-unified-communications-vendors-linkedin-buys-glint-more-news/.
  12. Rusewicz M., 2017, Klucz do optymalizacji kosztów, Biznes Raport, Liderzy Technologii, Gazeta Finansowa, 7-13 April.
  13. Tesfamicael Aklilu D., Liu V., Caelli W., Design, implementation and evaluation of unified communications on-premises and over the cloud, International Journal of Web Science and Engineering for Smart Device, vol. 2, no. 2 (2015), pp. 1-18, http://dx.doi.org/10.14257/ijwsesd.2015.2.2.01.
  14. TMR Anaylysis, 2016, https://www.transparencymarketresearch.com/pressrelease/ucaas-market.htm.
  15. http://nectoday.com/wp-content/uploads/2015/02/Spiceworks_UCaaS_Whitepaper.pdf.
  16. http://www.officemanager.pl/komunikacja-w-pelni-zintegrowana/.
  17. http://www.outsourcingportal.eu/pl/ucaas-co-to-jest-i-dlaczego-firmy-tak-chetnie-wybieraja-to-rozwiazanie.
  18. https://searchunifiedcommunications.techtarget.com/definition/unified-communications.
  19. https://whatis.techtarget.com/.
  20. www.integratedsulutions.pl.
  21. www.my.netia.pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1507-3858
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/ie.2018.4.04
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu