BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Próchniak Rafał (Uniwersytet Wrocławski)
Tytuł
Internetowa kampania informacyjna rządu niemieckiego w sprawie reformy prawa autorskiego - miejsce w dyskusji zainteresowanych stron
German Government Internet Campaign on the Copyright Reform - Interested Parties and their Position in the Debate
Źródło
Studia Medioznawcze, 2007, nr 3 (30), s. 15-31, tab.
Media Studies
Słowa kluczowe
Internet, Informacja w internecie, Prawo autorskie
Internet, Information on the Internet, Copyright law
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Autor artykułu analizuje rolę kampanii informacyjnej niemieckiego ministerstwa sprawiedliwości w procesie reformy prawa autorskiego. Zmiany w prawie są konieczne ze względu na postęp technologiczny. Jednak równocześnie nowe technologie zwiększają dystans między oczekiwaniami właścicieli praw autorskich i użytkownikami mediów. Debata między stronami jest prowadzona w Internecie i tym medium posłużył się również ustawodawca. Tekst przedstawia działania rządu na tle innych kampanii, reakcję na te działania i miejsce w debacie. (abstrakt oryginalny)

This paper analyses the role of the information campaign launched by the German ministry of justice in relation to the copyright law reform. Changes in legał regulations are necessary to keep up with technological progress. At the same time, new technologies contribute to increasing gap between the expectations of copyright owners and users. The debate between the parties takes place in the Internet and this is also the medium used by the legislator. The analysis compares government activities with other campaigns, presents reactions to these activities and their place in the debate. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Besen M.S., Raskind L.J., An Introduction to the Law and Economics of Intellectual Property, "The Journal of Economic Perspectives" 1991, vol. 5.
  2. Boyle J., Shamans, Software, and Spleens, Harvard University Press, Cambridge Mass. -London 1996.
  3. Hugenholtz B., Why the Copyright Directive is Unimportant, and Possibly Invalid, EIPR 11 200(1, http://www.ivir.nl/publications/hugenhollz/opinion-EIPR.him [24.11.06].
  4. Koelman K.J., The Levitation of Copyright: An Economic View of Digital Home Copying, Levies and DRM, "Entertainment Law Review" 2005.
  5. Kuhlen R., Hoeren T., Ein Dialog zwischen Ethik und Recht, "Dokumentationen der Heinrich-Böll-Stiftung",,nr 22. DIGITALES URHEBERRECHT. Zwischen "Information Sharing" und "Information Control", Berlin 2002; http;//www.boell.de/downloads/medien/Urheberrecht.pdf [24.11.06].
  6. Landes W.M., Posner R.A., The Economic Structure of Intellectual Property Law, The Belknap Press of Harvard University Press, Cambridge Mass.-London 2003.
  7. Romer P., Endogenous Technological Change, Part 2: The Problem of Development: A Conference for the Institute for the Study of Free Entetprise System, "The Journal of Political Economy" 1990, vol. 98, No. 5.
  8. Waglowski P., Trzystopniowy test - notatki i spostrzeżenia dnia drugiego, http://prawo.vagla.pl/node/6816 [24.11.06].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-0920
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu