BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gajlewicz Katarzyna (Uniwersytet Warszawski)
Tytuł
Mireille Thibault, Comprendre les medias
Źródło
Studia Medioznawcze, 2007, nr 3 (30), s. 142-145
Media Studies
Słowa kluczowe
Media, Recenzja
Media, Review
Abstrakt
Książka Comprendre les medias Mireille Thibault może służyć jako podręcznik porządkujący wiedzę o mediach we Francji. Największą zaletą publikacji jest jej klarowna kompozycja, która ułatwia zrozumienie zawiłej struktury mediów francuskich. Jest jedną z nielicznych prac z tej dziedziny, w której w centrum zainteresowania znajdują się problemy, a nie opis środków przekazu. Niezaprzeczalnym atutem pozycji jest jej prosty styl - rzadka zaleta w piśmiennictwie francuskim. Może to wynikać z tego, że autorka przez długie lata pracowała jako dziennikarka. To powoduje, że książka ta jest łatwa do czytania także dla obcokrajowców. Może ona stanowić podstawową lekturę na temat mediów we Francji zarówno dla studentów dziennikarstwa, jak i praktyków oraz teoretyków, na przykład medioznawców. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamowski J.W., Czwarty stan. Media masowe w pejzażu społecznym Wielkiej Brytanii, ASPRA-JR, Warszawa 2006.
  2. Balle F., Media et societes, Montchrestien, Paris 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-0920
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu