- Autor
- Brzezin Włodzimierz (Politechnika Częstochowska)
- Tytuł
- Kierunki intelektualizacji nauczania rachunkowości na przełomie XX i XXI wieku
- Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1996, nr 736, s. 124-129, rys.
- Tytuł własny numeru
- Sprawozdawcze i decyzyjne aspekty rachunkowości
- Słowa kluczowe
- Nauczanie, Rachunkowość
Teaching, Accounting - Abstrakt
- Problemy intelektualizacji nauczania rachunkowości wiążą się z przygotowaniem nowych zasad nauczania rachunkowości, która polegałaby na wykorzystaniu w szerokim zakresie modeli ewidencyjnych czy też planistycznych. Z tych też względów istnieje pilna potrzeba wprowadzenia nowych podręczników ogólnej teorii rachunkowości, która uwzględniałaby:
- dorobek teorii światowej,
- eliminację nietrafnych definicji, metod i zasad rachunkowości,
- bardzo bogaty dorobek polskiej teorii rachunkowości.
Opracowanie takiego podręcznika wymagałoby jednak szerokiej dyskusji nad kształtem rachunkowości w XXI wieku. Sądzę, że przygotowanie takich podręczników wymaga odpowiedniego sponsora, gdyż powinny one powstać jako efekt zespołowej żmudnej pracy teoretyków rachunkowości. (fragment tekstu) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Brzezin Wł.: Ogólna teoria rachunkowości. Politechnika Częstochowska 1996.
- Górski J.: Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania rachunkowości, Warszawa 1955.
- Lulek T.: Zasady nauczania rachunkowości, Kraków 1932.
- Mustafa H.N.: Rozwój ogólnej teorii rachunkowości w Polsce Ludowej i możliwości wykorzystania jej osiągnięć w Iraku, maszynopis pracy doktorskiej, Uniwersytet Łódzki 1986.
- Peche T.: Zarys ogólnej teorii rachunkowości. Warszawa 1963, s.21.
- Schneider E.: Industrielles Rechunngswesen, Grunedlagen und Grundfragen, Tübingen 1954, s. V, przedmowa.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol