BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Strzębicki Dariusz (Warsaw University of Life Sciences - SGGW, Poland)
Tytuł
The Promotion System as a Competition Tool on the Allegro.pl Trading Platform
System promocji jako narzędzie konkurencji na platformie handlowej Allegro.pl
Źródło
Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia, 2019, R. 18, nr 4, s. 95-102, bibliogr. 21 poz.
Słowa kluczowe
Handel elektroniczny, Promocja, Rynki elektroniczne
e-commerce, Promotion, Electronic markets
Uwagi
Klasyfikacja JEL: L8, L81.
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest identyfikacja rodzajów narzędzi promocyjnych i ich roli w konkurowaniu sprzedawców na platformie handlowej B2C i C2C zwanej Allegro.pl. Przeprowadzono studium przypadku tego rynku elektronicznego. Informacje potrzebne do jego opracowania pochodziły przede wszystkim z jakościowej analizy treści strony internetowej tego rynku. Przeprowadzona analiza pozwoliła stwierdzić, że Allegro.pl zapewnia sprzedawcom wiele różnych promocyjnych narzędzi konkurowania w obrębie rynku elektronicznego przy zachowaniu wysokiego poziomu doświadczenia użytkowników (UX). Cena jest ważnym instrumentem konkurowania na tym rynku, ale dostępne narzędzia promocyjne zmniejszają znaczenie ceny w konkurowaniu. (abstrakt oryginalny)

The purpose of the article is to identify the types of promotional tools used and their role in competition between sellers on the B2C and C2C trading platform called Allegro.pl. A case study of this electronic marketplace was carried out. The information needed to develop the case study came primarily from a qualitative content analysis of the Allegro.pl website. The analysis showed that Allegro.pl provides sellers with many different promotional tools to compete within this electronic market while maintaining a high level of user experience (UX). Price is an important tool for competing in this market, but the availability of promotional tools reduces its importance on the platform. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Allegro.pl (2017a). Dobre praktyki na dobry początek. Retrieved from https://allegro.pl/dla-sprzedajacych [accessed: 15.09.2019].
  2. Allegro.pl (2017b). Nowe zasady dla ofert. Retrieved from https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/nowe-zasady-dlaofert [accessed: 10.09.2019]
  3. Allegro.pl (2018). Jak się wyróżnić na Allegro? 8 lutego 2018. Retrieved from https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/jaksie- wyroznic-na-allegro [accessed: 18.09.2019].
  4. Allegro.pl (2019a). Google Ads - reklamuj swoje oferty poza Allegro. Retrieved from https://allegro.pl/dlasprzedajacych/ google-ads-reklamuj-swoje-oferty-pozaallegro [accessed: 23.09.2019].
  5. Allegro.pl (2019b). Kampania digital na Allegro. Retrieved from https://allegro.pl/reklama/digital [accessed: 12.10.2019].
  6. Allegro.pl (2019c). Reklama graficzna - zwiększ rozpoznawalność marki. Retrieved from https://allegro.pl/dlasprzedajacych/ reklama-graficzna-zwieksz-rozpoznawalnosc- marki [accessed: 15.11.2019].
  7. Chaffey, D., Mayer, R., Johnston, K., Ellis-Chadwick, F. (2000). Internet Marketing. Pearson Education, London.
  8. Ciemniewska, J. (2016). Allegro.pl wg badania Gemius/PBI, 12 grudnia 2016. Polskie Badania Internetu. Retrieved from http://pbi.org.pl/raporty/allegro-witryna-firmowa [accessed: 05.11.2019].
  9. Hartson, R., Pyla, P. (2012). The UX Book: Process and Guidelines for Ensuring a Quality User Experience. Elsevier, Waltham.
  10. Joo, S., Lin, S., Lu, K. (2011). A Usability Evaluation Model for Academic Library Websites: Efficiency, Effectiveness and Learnability. Journal of Library and Information Studies 9 (2), 12.
  11. Katlubeck, L. (2014). Connecting Consumers. Designing User Experience the eBay Way. Retrieved from https:// www.ics.com/blog/connecting-consumers-designinguser- experience-ebay-way [accessed: 04.10.2019].
  12. Lee, C. (2001). An analytical framework for evaluating ecommerce business models and strategies. Internet Research, 11 (4), 349-359.
  13. Maciorowski, A. (2013). E-marketing w praktyce. Edgar, Warszawa.
  14. Muscat, F. (2015). Content Marketing is King. In: Digital minds. Kindle Edition, WSI, 29-32.
  15. Neudorf, K.A. (2002). The Content Analysis Guidebook. Sage Publications, Thousand Oaks.
  16. Pavlou, P., Dimoka, A. (2016). The Nature and Role of Feedback Text Comments in Online Marketplaces: Implications for Trust Building, Price Premiums, and Seller Differentiation, Information Systems Research, 17, 393-398.
  17. Puch, A. (2018). Firma sprzedaje na Allegro - o czym należy pamiętać? Magazyn Allegro, 11 września 2018 [accessed: 04.11.2019].
  18. Rancati, E., Gordini, N. (2014). Content marketing metrics: theoretical aspects and empirical evidences. European Scientific Journal, 10 (34), 92-104.
  19. Sentence, R. (2017). The evolution of display: How is advertisers' use of display advertising changing? ClickZ. Retrieved from https://www.clickz.com [accessed: 03.10.2019].
  20. Turban, E. (2006). Electronic commerce. A managerial perspective. Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River.
  21. Turban, E., Outland, J., King, D., Lee, J., Liang, T., Turban, D. (2018). Electronic Commerce 2018: A Managerial and Social Networks Perspective. Springer International.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1644-0757
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.22630/ASPE.2019.18.4.49
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu