BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tarnapowicz Dariusz (Maritime University in Szczecin, Poland)
Tytuł
Use of Transformer Multi-Level Inverters in Parallel Operation of Marine Generating Sets with PMSG
Źródło
Multidisciplinary Aspects of Production Engineering, 2018, vol. 1, s. 3-9, rys., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Maszyny i urządzenia, Żegluga morska
Machinery and equipment, Sea navigation
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
The increase of energy efficiency in autonomous marine generating sets improves the overall efficiency of the ship's propulsion. One of the methods to increase the efficiency of generating sets is the use of synchronous machines with permanent magnets in sets as generators (PMSG). The use of PMSG in connected with the need to install power converters in order to maintain constant parameters of the supply voltage and the possibility of reactive power's distribution between generating sets that work in parallel. The article presents the possibility of using transformer multi-level inverters in parallel operation of marine generating sets with PMSG. On the basis of the results of simulation tests, the theoretical assumptions for the possibilities of active and passive power adjustment in the parallel operation of generating sets were confirmed. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Al-Hitmi, M., Ahmad, S., Iqbal, A., Padmanaban, S. and Ashraf, I. (2018). Selective Harmonic Elimination in a Wide Modulation Range Using Modified Newton-Raphson and Pattern Generation Methods for a Multilevel Inverter. ENERGIES MDPI,11(2).
  2. Borkowski, T., Nicewicz, G. and Tarnapowicz, D. (2013). The methodology used in defining air pollution from ships mooring in ports. SCIENTIFIC JOURNALS OF THE MARITIME UNIVERSITY OF SZCZECIN, Volume: 36 Issue: 2 Pages: 17-22 Published: 2013.
  3. Gawron, S. (2007). Możliwości regulacji napięcia wyjściowego prądnicy synchronicznej z magnesami trwałymi. Zeszyty Problemowe - Maszyny Elektryczne 232 Nr 77/2007 Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych KOMEL.
  4. Hartman, M. (2008). Selected elements of comparison analyse of multilevel voltage inverters. Przeglad Elektrotechniczny, 84(4), pp.1-3.
  5. Matuszak, Z., Nicewicz, G., Stoklosa, J., Kaplon, A. and Jurecki, R. (2015). Results of load's observation for selected marine electric power plants systems in floating objects. Selected Problems of Electrical Engineering and Electronics WZEE. KIELCE, POLAND, SEP 17-19, 2015.
  6. Nicewicz, G.,Sosinski, M. and Tarnapowicz, D. (2014). Identification of power factor in marine electrical grid. GEOCONFERENCE ON ENERGY AND CLEAN TECHNOLOGIES, VOL II, 14th International Multidisciplinary Scientific Geoconference (SGEM) pp 391-398, Albena, BULGARIA, JUN 17-26, 2014.
  7. Polski Rejestr Statków, (2016). Przepisy klasyfikacji i budowy statków morskich część VIII. Copyright by Polski Rejestr Statków S.A., Gdańsk.
  8. Smierzchalski, R. (2004). Automatyzacja systemu elektroenergetycznego statku. Gdańsk 2004.
  9. Tarnapowicz, D.(2010). The conception of the use of multi-level inverters in the shipping shaft generator systems of high power. Scientific journals of the maritime university of Szczecin. 22, pp.67-70
  10. theswitch.com, (2018). Official Website of Yaskawa Electric Corporation. [online] Available at: //theswitch.com/download-center/data-sheets/marine/ [Accessed 20 Jan. 2018].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2545-2827
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.2478/mape-2018-0001
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu