BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Majewska Barbara (Czestochowa University of Technology)
Tytuł
An international network sporting event based on the example of the Four Hills Tournament
Źródło
Quality in Sport, 2019, vol. 5, nr 3, s. 22-33, tab., wykr., bibliogr. 10 poz.,
Słowa kluczowe
Sport, Aktywność fizyczna, Impreza sportowa
Sport, Physical activity, Sport events
Uwagi
summ., streszcz.,
Abstrakt
The major research objective of the paper is to identify the essence of international sporting events, whose network nature is related to organizational links between cities, sports associations, the media, sponsors and other stakeholders. The analysis is based on the example of a cyclical event - the Four Hills Tournament. The stakeholder analysis was carried out and a model of network management of the relationship and organization of the sporting event was indicated. The history of the Tournament was also discussed in conjunction with the marketing, organizational and technological trends that have changed over the years.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Budner W. (2012), Organizacja wielkich imprez sportowych jako wyraz wzrostu konkurencyjności miasta, w: Gulczyński W. (ed.) Lokalne i regionalne problemy gospodarki przestrzennej, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu w Gorzowie Wielkopolskim, Gorzów Wielkopolski, pp. 35-46.
  2. Czakon W. (2005), Istota relacji sieciowych przedsiębiorstwa, "Przegląd Organizacji", No. 9, pp. 10-13.
  3. Grix J., Lee D. (2013), Soft Power, Sports Mega-Events and Emerging States: The Lure of the Politics of Attraction, Global Society, 27:4, 521-536, DOI:10.1080/13600826.2013.827632.
  4. Herstein R., Berger R. (2013), Much more than sports: sports events as stimuli for city re-branding, "Journal of Business Strategy", Vol. 34, No. 2, pp. 38-44.
  5. Iwan B. (2010), Nowe trendy w marketingu sportowym, "Zeszyty Naukowe Polityki Europejskie, Finanse i Marketing", No. 3(52), pp. 353-367.
  6. Kim J.W. (2010), The worth of sport event sponsorship: an event study, "Journal of Management and Marketing Research", Vol. 5, pp. 1-14.
  7. Krzyżanowski L. (1999), O podstawach kierowania organizacjami inaczej, PWN, Warszawa.
  8. Nufer G., Bühler A. (2010), Establishing and Maintaining Win-Win Relationships in the Sports Sponsorship Business, "Journal of Sponsorship", Vol. 3, No. 2.
  9. Rudawska E. (2011), Interesariusze w marketing relacji na rynku usług sportowych, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne problemy usług", No. 690, pp. 153-165.
  10. Shipway R., Fyall A. (2012), International Sports Events. Impacts, experiences and identities, Routledge, New York.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2450-3118
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.12775/QS.2019.014
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu